#1 Skrevet Januar 4, 2009 Sitter og snuser på tanken om å bygge om til rwd på en Golf 2. Er fullstendig klar over at det er myyye jobb, men bilen skal brukes på bane så det blir et prosjekt over lengre tid. Skal bruke 1.8t motor og lurer på om noen vet om en gearkasse som kan passe og hva jeg kan bruke som drivverk bak. Grunnen til at jeg vil gjøre dette er fordi jeg har ikke sett dette blitt gjort på en Golf 2 før. Alle forslag er velkommne:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2009 Hvis du ikke har sett det før så må google bedre Tenkte du på motor foran eller bak? Er ca 257 måter å løse dette på alt etter hvilke kunnskaper du sitter på.... Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2009 Er vel en mister Kluge her også som holder på med det også, kan jo høre med han om han har noe tips og sites du kan se på!! Prosjekt tråd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2009 Blir motor foran 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2009 Er vel en rød golf 2 med volvo motor foran og bakhjulstrekk her på forumet? Men har ikke funnet tråden i farten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2009 1,8t passer vel opp mot kassa som sitter på audi 80q 2,0. og femmerkasser? å tar jeg ikke feil har jeg sett en s4 girkasse som jonus har bygd om til "bakhjulstrekk" kasse.. ligge til salgs ett eller annet sted. er jo en mulighet det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2009 Svarer bare her i tråden slik at andre også kan få nytte av det om det skulle være. Er vel en mister Kluge her også som holder på med det også, kan jo høre med han om han har noe tips og sites du kan se på!! Prosjekt tråd Er vel en rød golf 2 med volvo motor foran og bakhjulstrekk her på forumet? Men har ikke funnet tråden i farten. Den er vel blitt spiker eller skulle vertfall bli. Arbeidet som var utført på den var vel tja under middels dårlig. Er vel Espen Myrvang eller broren som ha/hadde den. 1,8t passer vel opp mot kassa som sitter på audi 80q 2,0. og femmerkasser?å tar jeg ikke feil har jeg sett en s4 girkasse som jonus har bygd om til "bakhjulstrekk" kasse.. ligge til salgs ett eller annet sted. er jo en mulighet det.. Hvilke kasser som passer på 1,8t vet jeg ikke, men alt kan bygges om vet hjelp av litt kapp å sveis. Den første jeg kommer på som har motoren foran å bakhjulstrekk er vel den svenske mk1 med vr6. Han har vel brukt M3 bakstilling++, er litt usikker på hvilken girkasse han har brukt. Når det kommer til mitt prosjekt (som det er linket til oppforbi her) Så er jo egentlig det ikke særlig relevant i forhold til at du skal ha motoren foran og ikke bak. Det hele kommer litt an på hvor mye du skal legge ned i det av både penger og tid. Som nevnt av John- Arne så er det utallige måter å gjøre det på. Av erfaring kan du mest sannsynlig gange det du tror du kommer til å bruke med 2 og legge til enda litt til. MEn kom med litt mer info, skal du bruke eksisterende oppheng fra en annen bil, bygge selv? Skal det se orginalt ut eller er det pure performance? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2009 Hvis du skal bygge Golf 2 med RWD må du også sørge for å få motoren veldig langt bak. Jeg prøvde å ta av drivakslene foran på min syncro. Og bilen bare spant og hadde ingen grep i det hele tatt med den orginale syncro vektfordelingen i hvert fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2009 Du får bellhousing for 1,8T motor på T5 kasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...