Audi V8 - Bilen slokner av og til

Anbefalte innlegg

Når bilen er kald slokner den av og til når jeg setter den i gir. Er automat det er snakk om. Noen tips til hvordan jeg kan fikse dette?

Takk!

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, fixet nettop samme problem hos en fyr, en audi a6 1990 mod med v8 under huvet. det et rele som er ved venstrefoten din under et plastdeksel på førersiden. er det uansett hvilket gir du prøver? problemet hos han jeg fixa bilen til var kun når du satte bilen i draiv (D), ellers var det ok. det releet skal visstnok styre trinnene på kassa, kickdown osv... Sitter 4-5 relee i samme holder der, det som er lengst med hvit skrift på er det som styrer kassa, husker ikke delenr på den akk nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. interessant. Den slokner ganske sjeldent, men det er kun når den er kald. Tror den har sloknet både i revers og drive. Men det me releene som du snakker om kan det kanskje være noe med. Noen ganger hører jeg lyd fra venstre rundt luftdysen akkurat som et rele slår seg av og på i stor fart. Det kommer og går litt. Har ikke fått sett noe på det enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, det du sier sikter veldig mye inn mot releet. koster ca 800kr nytt... om du ikke finner det er det bare å ta et bilde av de som står i beholderen så kan jeg peke det ut, er ganske like alle som står der..

Hvorfor dette oppstår når bilen er kald har jeg ingen svar på, eneste som kan tenkes er dårlig kontakt mellom trinnene i kassa som skal gi signal til releet, når olja er kald=treghet. er releet slitt eller dålig fra før av kan det påvirke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.