Demontering av gamle foringer travers/bærearmer o.s.v

Anbefalte innlegg

heihei

Skal igang med og få fjernet alt av gamle foringer på bilen. Alt er tatt av bilen og klart for og fjerne foringer.

Leste litt i søkegreiene her at man kunne bruke gassbluss. Er dette noe lignende slik ?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=90739

også rett og slett brenne gummien også klinke ut resten ?

Noen andre tips på hvordan man kan gjøre det ?

Alle tips mottas med stor takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig den blir litt for liten for jobben, men forsøket verdt.

Den yttere ringen (metall) i foringene kutter du med baufil og brekker ut med en

kraftig skrutrekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bare uttale meg om foringene i bærearmene. Men jeg prøvde med lignende gassbluss og det fungerte dårlig. En metode er å borre mellom det indre og ytre metallet i foringen med større og større borr, så er du gjennom den ytre ringen tilslutt. Men jeg fant ut det er lett å skade bærearmen med å gjøre det sånn. Fremme kan du slå den ut med hammer og meisel med en metode som står forklart en plass her, krever endel vold. Men anbefaler at om du har muligheten, bruk presse. MYE lettere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

valgte og gjøre det på den mest miljøvenlige og riktige måten for og skåne ozonlaget eller hva de skriker etter....

kjøpte meg en propanbrenner på tema`n og satte fyr på foringene..... for en møkkajobb.... huff og huff....

05012009447.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, dæven har du også plukka ned bakstilling på B4 ja... er litt jobb og få ned det beistet. Blir det nye originale foringer fra Møller eller? Har leita litt etter poly til min men er ikke så lett å oppdrive :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, dæven har du også plukka ned bakstilling på B4 ja... er litt jobb og få ned det beistet. Blir det nye originale foringer fra Møller eller? Har leita litt etter poly til min men er ikke så lett å oppdrive :(

Jada, er ikke noe under bilen for tiden.... Driver og ribber alle deler med foringer før lakk.....

Traversforinger har jeg problem med og finne asså.... Funderte en stund på og kanskje dreie meg noen foringer i plast bak i enten PEH eller POM. Lage god skål under på størrelsen med orginalskiva og perfekt innerdim så det blir presspassning der så hadde jeg sett for meg det kunne blitt smuuud.....

Men letteste er jo om vi finner oss noen powerflex eller alu ferdige.....

Skrik ut om du kommer over noe da Jon Arne.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.