#1 Skrevet Januar 5, 2009 Har stort tap av kjølevæske fra beholderen. Det virker som den største lekasjen er fra returslangen på ekspangsjonstanken. Hadde tidligere lekasje på dette stedet. Byttet derfor tanken. På den nye lekker det også på denne. dvs. i overgangen mellom returslangen og tappen som stikker ut fra munningen på oversiden av tanken. ( håper dette ble forståelig:o) har benyttet 2 stk slangeklemmer med alikevel er det stor lekasje her. Etter en dag med småkjøring er tanken helt tom. Forstår ikke hvorfor trykket skal bli så stort at det skal presse seg ut kjølevæske mellom slangen og denne tappen når jeg benytter 2 slangeklemmer. Til info viser motortemp. 90 grader. Hva gjør jeg.? lime overgangen mellom slange og tappen?? Eller er dette et tegn på at noe annet er galt? Bilen er en s6 2,2:) Mvh Jan-Åge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2009 vil tippe du har en gåen topp pakning eller lignende. Er vertfall noe galt vist trykket er så stort at det lekker ut her enda du benytter to slange klemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2009 Byttet du til helt ny tank ? Ikke ukjennt problem at den tappen der på tanken ryker. Skummelt å dra til på klemmen også ettersom tappen får en vridning da. Prøv med ny topp til tanken også, skal visst ha en funksjon toppa der ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2009 måtte bytte kjølevæske tanken på RS2'n og. Det var lekkasje i tappen (tappen var sprekt) der returslangen kommer inn. Eneste jeg la merke til var at den gamle tanken hadde tupp i plast, mens den nye tanken har en tupp i metall, og kan strammes bedre uten å være redd for at tappen skal sprekke eller knekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2009 Det er toppakningen din som er gåen... hadde akkuart det samme problemet, bare at det sprutet ut av drenshullet på beholderen, som var NY! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...