Hjulbuer bak på t89/B3 sedan

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 80 t89/B3 sedan med B4 framskjermer på. Jeg har lyst til å gjøre noe med hjulbuene bak slik at de står i stil til resten. Jeg har sammenlignet litt med en B4 sedan og ser selve hjulbuen er et par cm lenger fra døra, starter lenger nede og går ut i samme bredde som bakfangeren. Jeg vet at dette er mulig pga at B4 har noe lengre akselavstand enn B3. Derfor frister det lite å prøve seg en dårlig modifikasjon og innsveising av B4 hjulbuer. Jeg har en S2 (b4) sedan bakfanger liggende som jeg også tenkte å modifisere (korte inn) slik at dette passer fint sammen med hjulbuene. Mange har gjort modifiseringer bak på B3 før med mer eller mindre vellykkede resultater. Håper det er noen som kan presentere gode løsninger med bilder her. Til nå har jeg bare valset litt bak. En tanke var at en kanskje kan sveise inn Coupehjulbuer, men det er bare en tanke…

 

Mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har rs2 bakfanger som er moddet og S6 forskjermer sveist inn bak.Er ikke helt sikker hvordan dette blir da jeg ikke har prøve montert etter modden var ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har rs2 bakfanger som er moddet og S6 forskjermer sveist inn bak.Er ikke helt sikker hvordan dette blir da jeg ikke har prøve montert etter modden var ferdig.

 

Se der ja. Endelig noen som deler litt erfaringer. Fant et bilde i tråden om Audi 90Q en din. http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=1266190&postcount=105 Hvordan passer diameteren på S6 hjulbuen? Har du rundet av på toppen av bakfangeren slik at hjulbuen slutter som normalt på B3 og går i null mot toppen fangeren? Jeg vurderer å gjøre det slik som det er originalt på B4/RS2, men da må jeg korte inn fangeren litt (tror jeg). På B4 er hjulbuen neders bak like brei som ytterst på fangeren.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe bilde, men for meg vil det virke som en god løsning å bruke QP-hjulbue og bakfanger (ev. ditto fra Cabrio). Dette forutsetter dog at lengden på fangeren stemmer med det sedanen din trenger. Hvis ikke er du nesten like langt, bortsett fra at du ved å bruke QP-fanger sparer deg en god del tilpassing mot hjulbuene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorbjørn Aspehaug her i klubben har vel gjort noe lignende på sin 90q om jeg ikke husker feil. Fin bil!

 

attachment.php?attachmentid=39679&d=1146

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har valset org. skjermene maksimalt og skjært ut ett stykke. Ser ganske ok ut.

Mulig du har sett det tidligere.

Har bilen i daglig bruk i byen. Bare si fra dersom du vil se hvordan det ser ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vegard tegner og forklarer:)

 

Nå har jeg sett litt på B4 og Coupe-bilder. Problemet med B3 sedan er at hjulbuen starter ved listen på døren, nr 3, og avsluttes ved starten på bakfangeren, nr 1. På eksempelbildene ser vi at Coupe og B4 avslutter hjulbuen helt bakerst ”med bredding”. Alstå like langt ut som bakfangeren stikker ut. Det er en slik avslutning jeg vil ha pga fangeren jeg har tenkt å bruke kommer fra S2 B4 sedan. Problemet er imidlertid i område 3. Her har B4 en bredere kant (akselavstanden er større så hjulet står lenger bak i forhold til B3) og hjulbuen kan starte helt nede ved kanalen. Det ser imidlertid ut til at Coupe har en flat kant her, nr 2. Derfor er kanskje hjulbuen fra Coupe det beste utgangspunktet for en B3 sedan.

 

mvh

Vegard

 

PS: Det er kanskje ikke helt enkelt å henge med i min blanding av bilder og beskrivelser av de forskjellige modellene når jeg beskriver B3, men bruker bilde fra fra B4, men jeg håper folket henger med.

Coupe_vd_B4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har valset org. skjermene maksimalt og skjært ut ett stykke. Ser ganske ok ut.

Mulig du har sett det tidligere.

Har bilen i daglig bruk i byen. Bare si fra dersom du vil se hvordan det ser ut.

 

Jeg må nok se litt nærmere på din. Jeg prøvde også å valse, men jeg kappet kanskje ikke bort nok. Det ble en rar knekk bak deer fangeren sitter, så jeg vil prøve igjen. Veldig fin farge på bilen din forøvrig.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan tilpasses om det ikke er så nøye at det skal være prikk likt med b4n, men heller kun matche b4 fremskjermene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan tilpasses om det ikke er så nøye at det skal være prikk likt med b4n, men heller kun matche b4 fremskjermene :)

 

Skulle det vært 100% likt B4 burde jeg nok bare kjøpt en B4, men nå er bilen godkjent med 230 hk og det er såpass skjeldent til å være B3... :) Om noen lurer på dette, så les i tråden om bilen min. Godkjenningen gjelder nok bare min bil dessverre.

 

Her skal det moddes hjulbuer. Er det noen som har tilgang på et Coupevrak og kan sage ut hjulbuer til meg?

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nysgjerrig på den godkjenninga di:-)

Send meg en pm dersom du sitter på noe sensitiv informasjon till oss b3 folk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.