Anbefalte innlegg

Varmetrådene i `74en min virker, men ikke nok,

 

Hva kan problemet mitt være?

 

For lite spenning: hva kan man gjøre for å øke??

 

Når jeg slår på varmetrådene så blir spenningen i resten av bilen bittelittegranne dårligere,

 

Bytte batteri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å begynne i en ende: batteri, dynamo/laderegulator, dårlig jording, korroderte ledninger som gjør at spenningsfallet blir stort osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bård Mo-Gregersen

 

Når jeg slår på varmetrådene så blir spenningen i resten av bilen bittelittegranne dårligere,

 

For å ta litt av her:

Sånn elektrisk sett er dette normalt. Det har å gjøre med innvendig motstand i batteriet. (Ohms lov: U = R x I) Altså, når strømstyrken øker, øker spenningsfallet over den indre motstanden. Man kan fremstille dette på den måten at denne er seriekoblet med belastningsmotstanden din, bilen, og dermed blir spenningen over bilen redusert! HAH!

 

Siden varmetrådene på en bil er storforbruker av strøm vil det være naturlig at man får et spenningsfall. Du skriver bittelittegrann og det er antakelig ikke mer enn det som er normalt!

 

For å starte et sted: Hvilken spenning har du??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må begynne et sted ja :D

 

Jo jeg får ikke målt noe nå før det begynner å regne i bergen, har fortsatt sommer hjul på...(for å komme meg til garasjen jeg låner plass i)

 

men mener at batteriet ikke er stort nok, da den tar for lang tid å starte motoren!! skal sjekke hva den egentlig skal ha!!

 

Per: jo har sjekket alt av kontakter og disse tinga, som sagt fungerer men ikke optimalt!!, må få målt spenningen i trådene også!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå målt forskjellig plasser:

 

Batteriet, motor avslått: 12,ettellerannet volt

Batteriet, motor igang, lysa av 13,45 V. Med lysa på 13,35ellernoe.

Kontaktene til varmetrådene 11,55 V

kontaktene til varmetrådene 9,9 oHm (hvis jeg har satt måleren på riktig innstilling til oHm)

 

Likevel så blir ikke isen smeltet av trådene men varmen i kupeen, skjer ikke før jeg er framme på jobben!!

 

Alle trådene virker, ingen brudd!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo et stort spenningstap fra batteriet til bakluka! Legge opp nye ledninger? Det vil sannsynligvis hjelpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo et stort spenningstap fra batteriet til bakluka! Legge opp nye ledninger? Det vil sannsynligvis hjelpe.

 

så du mener feilen ligger i ledningene....det skal det bli ordnings på, sikkert slitte ledninger da?? skal gå over dem jeg!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.