#1 Skrevet Januar 5, 2009 Skal bytte ut deler på min S3 2001 8L (210hk). Passer de fleste understellsdeler som f. eks. foringer, stag, anti roll bars, tie-bar, styreled (etc...) fra enten Golf IV R32 MK1 eller TT Quattro MK1... Er det noen forbehold? Vi bestille deler fra USA men de kan ikke hjelpe da de ikke har min modell der borte... F. eks: oppbygging sett til forstilling: http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=6169_6179_10033_6181_6184_6836_7269&info=OEM_VAG_1J0412331C.TR.MKITTL4.HD_Suspension_Rebuild_Kit_with_Tie_Rods_Front_Heavy_Duty&products_id=3149 Lager til demperne: http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=6169_6179_10033_6181_6184_6836_7269&info=OEM_VAG_1J0498331.SET_Strut_Mount_and_Bearing_Set_Both_Sides_Front&products_id=935 Foring til bak akslen: http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=6169_6179_10033_6181_6184_6836_7269&info=OEM_VAG_1J0501541C.SET_Rear_Axle_Mount_Bushings_Pair_OEM&products_id=1452 Justerbare Tie Rods: http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=6169_6179_10033_6181_6184_6836_7269&info=Forge_FMAUTB_Tie_Bar_Set_Adjustable_Rear_Control_Arms&products_id=1952 Justerbare Tie Rods: http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=6169_6179_10033_6181_6184_6836_7269&info=Neuspeed_32.10.69_Control_Arms_Rear_Lower_Adjustable&products_id=2028 Anti Roll Bar, bak: http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=6169_6179_10033_6181_6184_6836_9079&info=Neuspeed_25.10.22.8_Sway_Bar_Kit_Rear_22mm&products_id=282 Osv. osv...masser gromme deler i Unajten, men passer det mon tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2009 Godt spm, har de ikke deler spesifisert til feks Audi A3 8L 1.8T quattro? Vil tro at TT Quattro Mk1 er akkurat det samme om jeg ikke tar helt feil, får du tak i delenr på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2009 Godt spm, har de ikke deler spesifisert til feks Audi A3 8L 1.8T quattro? Vil tro at TT Quattro Mk1 er akkurat det samme om jeg ikke tar helt feil, får du tak i delenr på dette? De har ikke noe spesifisert til 8L da den aldri kom ut på det amerikanske marked...Jeg har også hørt at TT Q MK1 og R32 MK1 skulle dele plattform med S3 8L men jeg trenger bekreftelse på dette før jeg bestiller noget...Der er jo en del deler som også passer til både din og min bil, selvom noe er oppgradert for S3. Takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2009 kort og godt: JA det passer Kjør på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2009 Vil bare skyte inn at det lønner seg å stramme opp med nye dempere og fjører før du stiver opp med stabstag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2009 kort og godt: JA det passer Kjør på Kjempe bra. Du burde vite!! Vil bare skyte inn at det lønner seg å stramme opp med nye dempere og fjører før du stiver opp med stabstag Nye Bilstein B8 + H&R 25mm er på vei... Jeg vil bytte alle foringer i samme slengen, alle stag, styre stykkene foran, Tie bars (fås det justerbare både oppe og nede?), dog bone og litt annet smått! BTW, senket du med 25mm H&R...senket de like mye foran som bak? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2009 Øvre og nedre tie bars er identiske Du monterer justbare øverst om du skal senke over 50mm. H&R fjærene senker like mye foran og bak ja. Perfekt høyde imo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2009 Øvre og nedre tie bars er identiske Du monterer justbare øverst om du skal senke over 50mm. H&R fjærene senker like mye foran og bak ja. Perfekt høyde imo. Ja jeg synes heller ikke den trenger mer end 25-30mm...var bare litt redd for at H&R 25mm av en eller annen grunn ikke senker like mye foran som bak. Selvom jeg senker moderat er jeg vel nød til å montere justerbare nederst (eller øverst) er jeg ikke? For å få org. camber tilbake? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2009 For å få orginall camber(0?) må du ha justerbart camberstag. Jeg monterte mitt nederst.. Men du vil ikke ha orginal camber, det ideelle er 1-2grader foran og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 5, 2009 For å få orginall camber(0?) må du ha justerbart camberstag. Jeg monterte mitt nederst.. Men du vil ikke ha orginal camber, det ideelle er 1-2grader foran og bak Vil nok gå etter ett oppsett som er tilnærmelsesvis org. for ikke å få slitt dekkene innerst mer end høyest nødvendig. Vi kan ta en oppsett prat en dag...Hvis det er OK? Hvilket justerbart stag av de jeg linket til fra MJM vil du mene er best value, Forge eller Neu? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 5, 2009 Hvis du er redd det ikke senker nok foran, er det jo fort gjort å montere senkeskåler foran når først du er i gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 5, 2009 Av de 2 holder jeg en knapp på Neuspeed, den er nesten identisk med det orginale staget.. Men jeg har stag fra CPT, handlet gjennom et gruppekjøp her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 5, 2009 Vil nok gå etter ett oppsett som er tilnærmelsesvis org. for ikke å få slitt dekkene innerst mer end høyest nødvendig. Vi kan ta en oppsett prat en dag...Hvis det er OK? Det er bare en fordel å få litt slitasje på innsiden av dekket, da dekket får en god del slitasje på utsiden ved inspirert kjøring i svinger.. Noe som kanskje kan forekomme en sjelden gang når man har satt opp s3en brukbart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 6, 2009 Det er bare en fordel å få litt slitasje på innsiden av dekket, da dekket får en god del slitasje på utsiden ved inspirert kjøring i svinger.. Noe som kanskje kan forekomme en sjelden gang når man har satt opp s3en brukbart Hehe...Jeg ser det poenget Sakset fra ChriS3 (Autosport) sin tråd om emnet: Front Camber -1.3° Toe 0° (parallel) Rear Camber -0.5° Sakser fra EssThree sitt svar på CriS3 sitt utspill: Front Camber -1.5° Toe 0°02 (2 minutes toe out) Rear Camber -1.0° Toe 0° (Parallel) This is a more aggressive setting...but will wear tyres fractionally faster. If all you do is blast along back roads...the above will be great. If you use mtorways and lots of dual carridgeways..Chris's settings wil be perfect. Basically..if you set the front and rear camber and toe to anywhere between Chris's and my settings, you won't go wrong! >> Så du har nok rett i det Jeg går i gang i kveld med at bestille fra MJM. Noe du vil anbefale fra det nettstedet? Fra andre leverandører. Hvor kjøpte du dempere og fjærer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 6, 2009 Hvis du er redd det ikke senker nok foran, er det jo fort gjort å montere senkeskåler foran når først du er i gang Sant det. Men da tror jeg heller at jeg "satser" den sitter som den skal bare med fjærer og så heller montere skåler senere...selvom det er mye jobb Ikke bare Kim som sier at det settet senker like mye foran og bak, men noen av de bilder jeg har sett til nå, da ser det ut som bilen blir lite granne høyere foran...NOT to my likings 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 6, 2009 Ser du også er på audi-sport forumet ja, genialt forum for de med s3 Men kan være ganske dyrt til tider.. Har endt opp med å bestille "350-kit" fra backdraft nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 6, 2009 Ser du også er på audi-sport forumet ja, genialt forum for de med s3 Men kan være ganske dyrt til tider.. Har endt opp med å bestille "350-kit" fra backdraft nå Ja har vært der siden min første A3...Hva er ditt nick? Det kittet har jeg siklet lenge på...DET tror jeg blir heeeelt værst på en "liten" S3. Det var ikke billig heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 6, 2009 Nicket er 'keem' Ja har hørt mye bra om gt28rs'en på 1.8t. kan bli litt værst det ja Satser mest på å bruke bila til hverdags og på bane, og da har jeg ikke tid eller råd til å gå for det heelt store.. Men med riktig satt opp understell, bremser, dekk og med en motor på rundt 340 bør det jo få frem gliset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 6, 2009 Ok skal kikke etter deg neste gang jeg er online på autosport...snille og flinke gutter som er på der. Har fått masse hjelp og en MASSE inspirasjon ja...koster å oppgradere Gleder meg til å sjekke ut din S3 når den flyver rundt på banen...noen planer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 6, 2009 planer om oppgraderinger du tenker på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 6, 2009 planer om oppgraderinger du tenker på? Nei, om du har planer om banekjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 6, 2009 ja, det blir å bruke bilen mest mulig farlig å ta ut potensialet på vanlig veg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 7, 2009 Skyter inn om hjulstillinger her: For å frembringe mer tendenser til overstyring på S3,TT og R32 er det ett kjempetips å kjøre på negativ camber forran -1- -1,8 samt plante bakhjula nær loddrett 0 eller -0,5. Jeg mener jeg stilte min forrige R32 opp med -1,5 f og -0,15 bak hvis jeg ikke husker feil. -1,5 er vel max tillat forran mener jeg. Dette kombinert med ett fast støtdemperoppsett, samt kraftigere antikrengestag gjør virkelig underverker med disse bilene hva hjelder handling. Altså stivere og "mindre" grep bak undergraver understyringa som alle disse bilene "sliter" med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 7, 2009 Et annet tips er å kjøre på semi-slicks foran og utslitte vinterdekk bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 7, 2009 Skyter inn om hjulstillinger her: For å frembringe mer tendenser til overstyring på S3,TT og R32 er det ett kjempetips å kjøre på negativ camber forran -1- -1,8 samt plante bakhjula nær loddrett 0 eller -0,5. Jeg mener jeg stilte min forrige R32 opp med -1,5 f og -0,15 bak hvis jeg ikke husker feil. -1,5 er vel max tillat forran mener jeg. Dette kombinert med ett fast støtdemperoppsett, samt kraftigere antikrengestag gjør virkelig underverker med disse bilene hva hjelder handling. Altså stivere og "mindre" grep bak undergraver understyringa som alle disse bilene "sliter" med. Ok, det er interessant Frode! Men jeg trodde ikke det gikk an å få mer end -1.38ish foran uten å måtte modifisere noe? Bak kommer jeg til å gå etter mellom -0,3 - -0,8, foran er jeg mere usikker. Men det er jo bare å forsøke til man finner det riktige oppsettet med Camber. Ang. ARB, hvad har du på? Tror dere det holder med OEM foran og 19-22mm bak (i øyeblikket er det en Neuspeed rear 22mm jeg kikker på, bestemmer meg innen uka er forbi)... Et annet tips er å kjøre på semi-slicks foran og utslitte vinterdekk bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...