#26 Skrevet Januar 7, 2009 Et annet tips er å kjøre på semi-slicks foran og utslitte vinterdekk bak Jepp, det er budsjett-metoden Ok, det er interessant Frode! Men jeg trodde ikke det gikk an å få mer end -1.38ish foran uten å måtte modifisere noe? Bak kommer jeg til å gå etter mellom -0,3 - -0,8, foran er jeg mere usikker. Men det er jo bare å forsøke til man finner det riktige oppsettet med Camber. Ang. ARB, hvad har du på? Tror dere det holder med OEM foran og 19-22mm bak (i øyeblikket er det en Neuspeed rear 22mm jeg kikker på, bestemmer meg innen uka er forbi)... Løsne litt på nedre bærekule, de tre skruene den er festet med har litt større hull enn hva som trengs. Dra hjulet ut i nedkant, så begynner det å skje litt på camber`n Synd at tårnforinger med camberjustering er så fordømt dyre, samt at de fleste typene er basert på å skjære av toppen av flensen på tårnet! Er det 16mm bak på S3 og TT 180hk og 225hk orginalt tro? Europeiske R32 og TT 3,2 har 19mm bak, mens USA utgavene har 16mm! Jeg har 19mm, men har lyst til å oppgradere til 22 eller 25mm. De fleste går for 22mm bak ja, noen velger Neuspedd andre H&R, tror kvaliteten på begge er bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 7, 2009 "problemet" med H&R sitt kit er at dimensjonen økes proposjonalt foran og bak, noe som stiver opp bilen uten å endre noe på understyringa. Jeg har Neuspeed 22/22, optimalt for sommerbruk, men slipper veeldig lett på glatt underlag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 7, 2009 Jepp, det er budsjett-metoden Løsne litt på nedre bærekule, de tre skruene den er festet med har litt større hull enn hva som trengs. Dra hjulet ut i nedkant, så begynner det å skje litt på camber`n Synd at tårnforinger med camberjustering er så fordømt dyre, samt at de fleste typene er basert på å skjære av toppen av flensen på tårnet! Er det 16mm bak på S3 og TT 180hk og 225hk orginalt tro? Europeiske R32 og TT 3,2 har 19mm bak, mens USA utgavene har 16mm! Jeg har 19mm, men har lyst til å oppgradere til 22 eller 25mm. De fleste går for 22mm bak ja, noen velger Neuspedd andre H&R, tror kvaliteten på begge er bra:) Sånn tweaker man foran ja Blir nok Neuspeed for min del, hvilken dimm S3 har org. vet jeg ikke...er det ikke så lite som 15 foran og 17 eller 19 bak.. "problemet" med H&R sitt kit er at dimensjonen økes proposjonalt foran og bak, noe som stiver opp bilen uten å endre noe på understyringa. Jeg har Neuspeed 22/22, optimalt for sommerbruk, men slipper veeldig lett på glatt underlag Kan man klare seg med org. foran og 19 eller 22 bak da? Eller blir det for lett >>> for mye overstyring (tenker da på regn, snø og is) ? Har Haldex controller på vei også, dette øker jo bare overstyrings tendensene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 7, 2009 Om du setter på 22mm kun bak, blir den veldig uforutsigbar og "tailhappy" på snø og is ja.. 22foran og 19bak er det jo mange som har gode erfaringer med også, bilen skal da bli ganske nøytral. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 8, 2009 Litt forskjellige biler, og kanskje noe O/T, men på min Golf IV satte jeg på H&R stabilisatorstag kun bak (mener å huske det var 22mm?), og lot det originale være framme. Disse er jo satt opp til å være over-forutsigbare for den vanlige mannen i gata, og med et stabilisatorstag bak ble bilen langt mer nøytral og morsom å kjøre, og noe mer "tailhappy" på bane, selv om det kun slapp bittelitt i høyresvingen i høy hastighet etter langsletta på skogen. Fungerte meget bra, og jeg synes ikke forutsigbarheten ble borte, tvert imot synes jeg den var litt lettere å kontrollere. Videre brukte jeg foringer og div. stag fra TT/R32 framme, som også hjalp en hel del. Blir moro å se denne på bane, Dennis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 8, 2009 Om du setter på 22mm kun bak, blir den veldig uforutsigbar og "tailhappy" på snø og is ja.. 22foran og 19bak er det jo mange som har gode erfaringer med også, bilen skal da bli ganske nøytral. Ja det kunne være en mulighet med 22 foran og 19 bak, men tror jeg vil ha kraftigere bak. Men hele ideen med ikke å bytte foran er jo for å unngå den relativt store jobben...Men må jo demontere halve understellet foran allikevel så jeg kommer til å bytte begge... Litt forskjellige biler, og kanskje noe O/T, men på min Golf IV satte jeg på H&R stabilisatorstag kun bak (mener å huske det var 22mm?), og lot det originale være framme. Disse er jo satt opp til å være over-forutsigbare for den vanlige mannen i gata, og med et stabilisatorstag bak ble bilen langt mer nøytral og morsom å kjøre, og noe mer "tailhappy" på bane, selv om det kun slapp bittelitt i høyresvingen i høy hastighet etter langsletta på skogen. Fungerte meget bra, og jeg synes ikke forutsigbarheten ble borte, tvert imot synes jeg den var litt lettere å kontrollere. Videre brukte jeg foringer og div. stag fra TT/R32 framme, som også hjalp en hel del. Blir moro å se denne på bane, Dennis Takker for info, er jo meningen å få bilen mer nøytral med litt overstyrings tendenser... På bane...Tjoe....blir jo nok litt kjøring på et tidspunkt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 3, 2009 Drar opp denne tråden igjen Sitter nå å bestiller noen deler til R32`en, Bilstein b16 Pss9 og Neuspeed justerbare camberstag er allerede i bestilling. Spørsmålet er hva jeg skal gå for i antikrengestag Forran står det mellom Neuspeed 22mm eller 25mm, mens bak står det mellom 22mm eller 25mm Race series. H&R har jeg mer eller mindre gått bort i fra... Har mest lyst på 25mm f/b, raceseries kan også justeres i tre muligheter, normalt, stivt, og superstivt! Det som jeg må ta i betrakning er jo at jeg mest sannsynlig skal bruke bilen på vintern også, og vil ikke ha aaalt for tailhappy bil på glatte dager. Samtidig er målet å få en golf som fungerer som en gokart i svingene, med minimal bodyroll, og stor fart inn og ut av svinger Har også lest litt mer om hjulvinkler til TT Quattro, S3 og Golf R32/4motion og kommet frem til at jeg har veldig lyst på ground control tårnlager for å kunne justere opp til -3 grader camber. Har hatt litt korespondanse med en fra statene som kjører kun banekjøring med sin R32 og han kjører -2,5 forran og -1,8 bak faktisk!! Dette sitter vitnok som limt, og bilen er dønn nøytral. Nå har han Stasis understell til 45000kr som er lagd etter egne spesifikasjoner, den veien ønsker ikke jeg å gå, men sikkert knall for rent banebruk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...