Turteller på TT er ustabil...

Anbefalte innlegg

På min 2000 TT så har turtelleren blitt ustabil. I ett øyeblikk fungerer den normalt, så kan den fungere på den måte at den f.eks "tror" 5000 puktet er 0... Og andre øyeblikker fungerer den ikke. Den kan ligge på 4000 og være død der eller 0.... ikkeno system.

Møller sier at de må skifte hele turtelleren, og det koster jo grisemye.

Noen tips om hva dette kan være? Eller må jeg bare krype til Møller? : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe som helst erfaring med elektronikk og lodding kan du jo ta ut instrumentet og prøve å lodde over alle punkter på det som har med turteller å gjøre, det kan også være en dårlig kontakt i en plugg/kabel mellom ECU og instrumentet som gjør dette. Tipper på det første punktet, men du kan kanskje også finne et nytt instrument på ebay og bytte over turteller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 2000 TT så har turtelleren blitt ustabil. I ett øyeblikk fungerer den normalt, så kan den fungere på den måte at den f.eks "tror" 5000 puktet er 0... Og andre øyeblikker fungerer den ikke. Den kan ligge på 4000 og være død der eller 0.... ikkeno system.

Møller sier at de må skifte hele turtelleren, og det koster jo grisemye.

Noen tips om hva dette kan være? Eller må jeg bare krype til Møller? : gråter :

TT har desverre slitt med dårlige instrumentpanel hadde selv en tt der bensinmåleren og tempmåleren var på villspor til tider.

Sikkert noen som jobber på møller som kan spesifisere hva feilen normalt er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Vag Com kan du vel gå inn på instrumentet også. Om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt instrument.. ble byttet hele tiden før på disse. en kolega byttet sitt 2 ganger på 1 år når bilen var nesten ny. de instrumentene er desverre veldig dårlige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Har googlet litt på temaet og ser at det er mye feil på instrumenene på disse.

Får vel bare krype til Møller og kjøpe nytt :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.