#1 Skrevet Januar 5, 2009 Jeg har letet endel etter pakningene/seals til disse rutene, pga. de fleste som selger disse rutene, selger de uten pakninger og etter hva jeg har forstått så er det veldig vanskelig å få tak i disse pakningene nå. Noen som vet om noen som skaffer en slik pakning, etter hva jeg har blitt fortalt så er den vist tredelt? Har undersøkt litt på VAG, og bla. VW Sharan, SEAT Alhambra og Ford Maxima (eller hva den heter) ble jo levert original, med sånn type pop out ruter bak originalt. Noen som har noen erfaring med disse rutene? Pakningen bak til en 1998 modell sharan koster 1798,- på Møller, og det er liksom ikke det jeg gidder å kjøpe hvis jeg ikke fåt brukt den. Hadde vært ille fint om den pakningen på Sharanen kunne brukes til Happich Pop out rutene på Golf mk2. Men bare med litt modifisering. Hadde gjort ting litt enklere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2009 Stikk på vraken å kjøp noen pakninger til å teste med. skal sikkert ikke ha så mye for dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2009 Nissan Cherry har jo slike ruter... skjekk de og da:) Har ingen anelse om det idet heletatt lar seg passe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2009 toyota corolla 86-mod har vel og pop ut vinduer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2009 Sjekk også Saab 900 fra 80-tallet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2009 Og Volvo 242. Husker jeg lekte fælt med pop-ut rutene på familiebørsa da jeg var liten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2009 Skal ta meg en tur på Martiniussen Bil og ØBD I østfold jeg å sjekke litt. Men er det non som har originale Happich pakninger? Så hadde det vært fint om du kunne lagt ut noen bilder, slik at jeg hadde hatt noe å sammenligne med. Hadde vært ille fint om noen kunne fått tatt et ordentlig bilde av hvordan den ser ut forfra liksom, et snitt bilde av tettningen. Tror nok det står flest Sharaner, Alhambraer rundt på skroten, har kjørt noen sånne av veien i vinter:P er jo som å kjøre med fire akebrett.. Skal stikke opp på skroten så fort jeg får tid jeg, også kommer jeg tilbake til dere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2009 Hvorfor skal man ikke kunne bruke vanlige dør pakninger? Det er jo samme prinsipp man åpner og lukker...? Få tak i noen som man får i metervare, også kan man velge lengden selv? Sikkert ikke så enkelt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2009 Den gangen jeg kjøpte ny Caddy 9KVF med vinduer i lasterommet ble vinduene montert på Bekkelaget. Popout-vinduene hadde en enkel, limt pakning som for meg så ut som helt vanlig metervarepakning. Etter hva jeg har sett på bilene til tyske bekjente med Happich-vinduer så ser disse pakningene meget like ut for meg. Dette bør din nærmeste Møller kunne hjelpe deg med å skaffe uten videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2009 Hvorfor skal man ikke kunne bruke vanlige dør pakninger? Det er jo samme prinsipp man åpner og lukker...?Få tak i noen som man får i metervare, også kan man velge lengden selv? Sikkert ikke så enkelt:P Hvis du har noen båtrekvisitaer i distriktet, så sjekk om de har noen pakninger som kan passe. Disse forretningene selger ofte pakninger i diverse profiler som metervare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 7, 2009 Det hørtes ikke så dumt ut. Båthuset i Fredrikstad! Huff, jobber så ubeleilig for tida. Rekker aldri de butikkene jeg skal i:P Bare pakningen kan dras rundt hjørnene og ikke slipper vann inn så er jeg fornøyd, men tenker litt på selve festingen av ruta, hvordan skjer det? Og hvordan påvirker dette pakningen? Har ikke ruter eller noe liggende se.. Har noen på hånda, men gidder ikke kjøpe hvis jeg ikke får tak i pakninger:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...