#1 Skrevet Januar 5, 2009 Som det står i overskrift så har jeg mange problemer når bilen er kald etter at den feks. har stått en natt ute. Kjøpte bilen for ca 2 uker siden og da var ingen av disse feilene tilstede. Men etter som jeg husker så var det ikke minus grader ute da. Når jeg starter bilen etter at den har stått en natt fungerer ikke blinklys, fløyte, kjørecomputer, vinduer og vindusviskere. Grøftelysene blinker, noen ganger slår ESPen seg ut og i sjeldne tilfeller absen også. Når disse probleme først dykket opp så trengte jeg bare ha bilen i gang i 1 min ca, så forsvant alle disse feilene. Nå har de uttartet seg og nå må jeg kjøre i 15-20 min før de forsvinner. Skal levere den inn til Møller, men bare lurte på om noen kjente til dette problemet? Eventuelt hvis noen vet hva som feiler den, er det noe jeg kan gjøre med den selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2009 Mine tips til hva du kan gjøre selv: gå over alle jordledningene mellom karroseri og motor, ta av, pusse anleggsflatene med sandpapir og spraye med 5-56 gå over alle tilsvarende plussledninger til dynamo, starter, etc gå over batteripolskoene tilsvarende rugge på alle sikringene skru av deksler over førers knær for å komme til masse ledninger, løsne skrudde og pusse, samt rugge på kabelsko-koblinger Da har du muligens eliminert feilen. Hvis ikke så har du i hvertfall prøvd, og du kan være helt sikker på at hvis du ikke prøver så ligger feilen der mens mekanikeren ikke sjekker dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2009 Var å feilsøkte den på Møller her en dagen, viste seg at styre enheten var gåen. Skal fikses på tirsdag =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...