Anbefalte innlegg

Noen som har greie på hva som må gjøres for å bygge om 8v til 16vG-60? den 16v som jeg har er innsuget på motsatt side... venstre side i bilen lissom(Batteri sida=). ) må vel ha noen slanger som passer med det innsprøytnings systemet som er på de 16v... Noen som har litt mer greie på det enn meg som hadde giddi å gitt meg noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bahn Brenner Motorsport hadde en fin liste over hva man trengte for å få det hele til å passe. Finner det ikke på siden mer dessverre... (http://www.bahnbrenner.com)

Men noen av delene var 16v topp, innsug fra Scirocco 16v, brakett for å feste dynamoen på baksiden av motoren, og sikkert masse småplukk.

 

Fant en artikkel da jeg gjorde et kjapt søk på nettet.

 

http://www.kompressorkanada.ca/howto/16vG60.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler å brushe opp engelsken og sjekke forumene på vwvortex.com, der er det flere personer som har bygget 16vG60, til og med en (kanskje flere) som har 20vG60.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marco Paulsen her på forumet hadde en g60 16v motor tidligere, Rudi Sand tror jeg også har endel info om akkurat dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt gamle motoren til marco jeg og det som skiller den fra en vanlig G60 er endel braketter til lader og dynamo,fuelrail,albueledd til gasspjeld og ett rocco 16V innsug

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord så er det ganske dyrt å en stor jobb.. ja,ja.. hadde jo vært litt morro men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit i alle fall at for å få det til å passe må du bruke innsuget fra en Sirocco 16V, utifra det jeg husker noen sa til meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det innsuget som jeg må ha på den 16v jeg har.. men hvis jeg finner ut i løpet av vinteren at jeg setter inn 16v m G-lader...er det da best å bytte hele motoren eller bygge på 8v.. hørt det er no forskjell i stempelene...?Hvor mye hester kan jeg få ut av dette? blir vel no mere Nm hvertfall??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kim Andrè Thorvaldsen

er det da best å bytte hele motoren eller bygge på 8v.. hørt det er no forskjell i stempelene...?Hvor mye hester kan jeg få ut av dette? blir vel no mere Nm hvertfall??

 

 

Ja det er forskjell på stemplene, og rådene...

 

Ifjor vinter bygde jeg og en kamerat en 16V turbo motor med utgangspunkt i en G60 motor....

 

Det jeg endte opp med å kunne bruke ifra G60`n er, blokk, veiv, oljepumpe, svinghjul og clutch m/trykkplate... alt det andre måtte skaffes eller lages... Alt av remhjul f.eks. må jo byttes, dreie ned og mod en del hjul til dynamo osv....

Det var en meget omfattende omgjøring...men knall morro...

 

Hvis jeg var i dine sko, og hadde en hel G60 motor, så ville jeg latt den være, skaffet med en hel 16V motor, og bygd ut i fra det....

 

...men det er jo nesten tusen fremgangsmåter på dette, og en million meninger om emnet.... så lykke til :)

 

Litt info om min gamle motor kan finnes her om det skulle være av interesse: http://www.vwaudi-club.no/?s=bilProsjekt&carID=25

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom jeg skjønner trådstarter rett, har han allerede en 16v motor i Corren sin. Og vil ha G-lader på den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Dersom jeg skjønner trådstarter rett, har han allerede en 16v motor i Corren sin. Og vil ha G-lader på den. :)

 

Enten det, eller han har en 8V G60 og en 16V motor liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha 16v G60 bør du helst ha andre lager i laderen også, da du ikke kan ha særlig mye mindre reimhjul enn orginalt på 16v pga høyere turtall på motoren

 

Med 78 mm reimhjul lader du 0,56 bar på KR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si gutta har peiling på motor ihvertfall! tror jeg bygger opp den 16v uten å gjøre noe med 8v som står i bilen nå.. kan nok ta litt tid, men hadde vært morro, da det ikke er veldig mange 16v m G-lader..Takker for hjelp,råd og tips med denne saken.....Er forresten ny i klubben =) Lenge leve "kompressor lyden"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.