Anbefalte innlegg

Hello!

 

Noen som har tips til rimelige og greie sommerdekk? Skal ha 225\40\18.

Har vurdert NS-2.

 

På forhånd takkers.

E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho/Vredestein sessanta/Toyo proxes

 

Forholdsvis støysvake dekk i hvert fall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk fra NS-2-dekk til Kumho Ecsta STP på A6'en og merket stor forskjell. Kumho har mye mindre støy og bedre på vått føre. Absolutt verdt de ekstra hundrelappene det koster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er optatt av støy, så burde du velge et dekk som har asymetrisk mønster og ikke v mønster iallefall, de bråker generelt mye mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha gjerrigdekk ville jeg nok gått for Kumho KU31. Myke og fine og bråker mindre enn Nankang-skrotet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^^ joda gode dekk det, men dobbelt så dyre som de jeg linket til :)

Ser Kuhmoene ikke får så bra på slittasje, men er vell prisen man må betale for myke dekk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha gjerrigdekk ville jeg nok gått for Kumho KU31. Myke og fine og bråker mindre enn Nankang-skrotet.

 

Vet du hvordan bredden på disse er sammenlignet med nankang? NSII er jo relativt smale..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er smale i forhold til goodyear hvert fall..

 

Så er vel mot NS2 men ikke så smale tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho er bredere enn NS-II. Med 235-dekk på 8.5" felg har jeg ca. rett dekkside. Med NS-II ble det strekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg har idag 235/35 NsII på 9,5" felger da er det akkurat nok strekk til at det ikke tar borti noen steder. Litt redd for at jeg må ned til 225 på dekk som er litt bredere. Men vil igrunn helst ikke ha mer strekk enn jeg har pr idag heller Hmm... Bilen skal adskillig nærmere bakken til sommeren enn den var ifjor også så plassen vil ikke bli noe bedre under skjermene tipper jeg...

 

beklager ot

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk fra NS-2-dekk til Kumho Ecsta STP på A6'en og merket stor forskjell. Kumho har mye mindre støy og bedre på vått føre. Absolutt verdt de ekstra hundrelappene det koster.

 

Hei!

 

Hvordan er slittasjen på Kumho dekkene?

 

Mvh.

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho (KU31/KU19) slites litt raskere pga. myk gummiblanding. Dette gir deg derimot også bedre grep både på vått og tørt føre. Nankang er steinhardt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen Ling Long sommerdekk med gode spor til salgs, det kan såfall bli gode og rimelige sommerdekk for deg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli P zero nero, stille gående dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig har jeg funnet ut at billige dekk er dyre, lang bremselengde koster, i værste fall livet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har kjøpt bil til bortimot en halv million og skal gnukke på å kjøpe ordentlige dekk, hvor et sett kanskje koster 1500-2000 kroner mer enn noe billig ræl?

 

Kumho KU31 er gode dekk til en relativt rimelig pris. Billigere enn det bør man IKKE kjøpe, da blir dekkene dårlige og i verste fall farlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nangkang dekk på Touranen.. etter 3 sesonger og ca 35000km kan man knapt se at de er slitt i det hele tatt. vedder på de er laget av betong...

 

På S6'n blir det Falken FK452 som har fått mye skryt i forhold til pris. Hadde 451 tidligere og de var knall selv til banekjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen handlet derfra tidligere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen Ling Long sommerdekk med gode spor til salgs, det kan såfall bli gode og rimelige sommerdekk for deg :)

 

Du kødder?? : klø : LingLong er billig ja, men bra? : klø : En kamerat har de bak på 240 V8´n, og som han sier.. De har han spola MYE med! Men kan ikke se slitasje! Og på VÅT VEI, er det som å kjøre på is.. kan ikke gi gass i rundkjøringer uten å spole ut.. : rolleyes knepper ned et gir og bakhjula låser opp og bilen skrenser av at den bremser på bakhjula : dum :

 

 

 

Jeg har nangkang dekk på Touranen.. etter 3 sesonger og ca 35000km kan man knapt se at de er slitt i det hele tatt. vedder på de er laget av betong...

 

På S6'n blir det Falken FK452 som har fått mye skryt i forhold til pris. Hadde 451 tidligere og de var knall selv til banekjøring.

 

Serr?? : eek : Jeg har Nankang NSII, egentlig fordi de er de eneste som har dimmen jeg bruker : rolleyes, men de er alt annet enn harde!! Dekka mine holder ut sesongen, så er de slut.. :o Senken hjelper med på slitasjen, men alikvel, bilen går ca 4-5-6000 km med sommerdekk i året....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 

 

 

Serr?? : eek : Jeg har Nankang NSII, egentlig fordi de er de eneste som har dimmen jeg bruker : rolleyes, men de er alt annet enn harde!! Dekka mine holder ut sesongen, så er de slut.. :o Senken hjelper med på slitasjen, men alikvel, bilen går ca 4-5-6000 km med sommerdekk i året....

 

Jepps... dekkene fungerer de selv om de støyer noe sykt og er ultra allergisk mot regn og våt veibane.. er nesten så gale at hvis det regner mye ute så får bilen vannplaning når den står parkert.....

 

På Vått så spinner den lett ut ut(desverre) 4.gir med en 2.0tdi.. til tider slitsomt når man skal komme seg ut på motorveien og har hastverk:) Tipper jeg har 3 sesonger igjen på de før de råtner vekk istedetfor å bli slitt ned:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepps... dekkene fungerer de selv om de støyer noe sykt og er ultra allergisk mot regn og våt veibane.. er nesten så gale at hvis det regner mye ute så får bilen vannplaning når den står parkert.....

 

På Vått så spinner den lett ut ut(desverre) 4.gir med en 2.0tdi.. til tider slitsomt når man skal komme seg ut på motorveien og har hastverk:) Tipper jeg har 3 sesonger igjen på de før de råtner vekk istedetfor å bli slitt ned:p

 

Såpass! :P syns ikke mine støyer så veldig, men best på våt vei er de nok ikke :P hender Polo´n også slipper på 2.gir, og noen ganger 3 gir om jeg vil : rolleyes, men så lenge en kjører etter forholda og ikke gris på regn, har jeg aldri opplevd vannplaning med de :) Og har væt gjennom noen rimlig drøye skurer! : eek :

Men seks sessonger klarer ikke jeg med de dekka :o klarer bare 1 tredel av det : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig har jeg funnet ut at billige dekk er dyre, lang bremselengde koster, i værste fall livet

 

Du har kjøpt bil til bortimot en halv million og skal gnukke på å kjøpe ordentlige dekk, hvor et sett kanskje koster 1500-2000 kroner mer enn noe billig ræl?

 

Kumho KU31 er gode dekk til en relativt rimelig pris. Billigere enn det bør man IKKE kjøpe, da blir dekkene dårlige og i verste fall farlige.

 

Vise ord, vise ord...

 

Kommer selv til å gå for Yokohama Advan på bilen min. Det er dyrt, dekka forsvinner og det er surt, men jeg vet at dekka ikke kommer til å svikte meg når det er vått... Også jeg kan kjøre fortere enn dere med Nankang. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe mange gode points her. Bilen har en pris i seg selv. Alle kostnader som kommer utenom kommer faktisk utenom. Hus, unge og kjærring koster det også + at jeg skal ha nye felger i samme slengen.

Nei kan nok se ut som jeg ikke går for noe under Kuhmo KU3. Har kjørt Nokian Nrzi forrige sommer og var veldig fornøyd med de så får se hvordan det går.

Takk for tips så langt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.