Anbefalte innlegg

har som nevnt problemer med tennings bank, dette gjelder coilene så vidt jeg har skjønt.

 

fordi:

hvis jeg sprayer med elektro rens/fukt fjerner på coila og plugga så går den som normalt en liten stund, så er det på'n igjen med tennings bank.

 

dette gjelder mest ved tungt pådrag, eller under 4500 rpm. men forekommer noen ganger ellers å.

 

har prøvd med noen andre coile også men er samme med dem.

 

lurer på hva som kan forårsake dette?

 

Takker for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er den chipet?

 

ja.. men har prøvd to forskjellige chipper og. var samme problemet med den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jokke??? ( grønn a4tq fra br.dal) ?

 

Har du ikke byttet motor å chip å alt da? gikk da skikkelig når jeg prøvde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken tuner er det som har chippet den da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken tuner er det som har chippet den da?

 

det aner jeg ikke da jeg kjøpte den ferdig chipet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jokke??? ( grønn a4tq fra br.dal) ?

 

Har du ikke byttet motor å chip å alt da? gikk da skikkelig når jeg prøvde?

 

ja stemmer. hehe.

 

ja hadde sikkert akkurat gått over coila med spray: smil :

 

nei byttet bare motor.. chipen den samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå ladet den gamle motoren 1,8bar med den chipen, så selv om det er den beste org med chip 1,8t jeg har vært borti så må det jo være noen enorme kurver?:P

 

Få tor egil til å chippe den på nytt til deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå ladet den gamle motoren 1,8bar med den chipen, så selv om det er den beste org med chip 1,8t jeg har vært borti så må det jo være noen enorme kurver?:P

 

Få tor egil til å chippe den på nytt til deg?

 

hehe. nei var bare 1.6:p

 

tja...fikk jo prøve en hos tor egil når jeg var der.. var samme problemet da.. det var andre motoren å faktisk.. så må jo være noe denne bankinga kommer fra? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen forslag?

 

Dårlig bensinpumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig bensinpumpe?

 

men den går som oftest bra på høyt turtall....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den banker hvis jeg skal bygge opp lade trykket fra tidlig turtall..

 

f.eks. jeg kan gi NESTEN maks gass opp til 4-4500 å så full gass - da går den som vanlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med orginal chip og se om problemet fortsatt er der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nøyaktig samme problemet med min! Lmm måleren din er den sånn spm den skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye som kan påvirke her gitt... om du har mulighet hadde jeg fått prøvd å lest ut feilkoder, det er gull verdt.. men drit i at du får feil på bankesensoren/ene, det kan du få hvis du hjernen registrerer mindre luft inn i sylinder enn det som virkelig kommer inn e.l. Eller rettere sagt om det registreres bank : smil :

 

Fiksa akkurat dette problemet for en kompis på en audi 90 7a, der var det tps'en som hadde tatt kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye som kan påvirke her gitt... om du har mulighet hadde jeg fått prøvd å lest ut feilkoder, det er gull verdt.. men drit i at du får feil på bankesensoren/ene, det kan du få hvis du hjernen registrerer mindre luft inn i sylinder enn det som virkelig kommer inn e.l. Eller rettere sagt om det registreres bank : smil :

 

Fiksa akkurat dette problemet for en kompis på en audi 90 7a, der var det tps'en som hadde tatt kvelden.

 

okey.. har prøvd diagnose men fant bare ut at det var tennings bank rundt en/flere av coila..så vidt jeg husker.. kan kanskje få prøvd det på nytt ja..

 

hva er tps?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nøyaktig samme problemet med min! Lmm måleren din er den sånn spm den skal?

 

det aner jeg ikke.. åssen får jeg sjekka det? prøve med en annen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tps, eller throttle position sensor, gir signal til hjernen om hvor åpent gasspjeldet er :)

det er hvert fall hovedoppgaven, noen har vel tomgangs/fullgassbryter i seg også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det aner jeg ikke.. åssen får jeg sjekka det? prøve med en annen?

 

får ny Lmm om noen dager rekner jeg med, se om det blir noe bedre da:) skal komme med tilbakemelding på dette!

for å finne ut om den er gåen må du vel kansje kjøre en diagnose test?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ny Lmm om noen dager rekner jeg med, se om det blir noe bedre da:) skal komme med tilbakemelding på dette!

for å finne ut om den er gåen må du vel kansje kjøre en diagnose test?

 

ja takk:)

 

tok diagnose for en stund siden.. var ikke lmm da, men var samme problemet:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tps, eller throttle position sensor, gir signal til hjernen om hvor åpent gasspjeldet er :)

det er hvert fall hovedoppgaven, noen har vel tomgangs/fullgassbryter i seg også

 

okey..

men åssen kan den ha forårsaket lugging da? må bytte tps'en eller er det noen justering? eventuelt hvor/åssen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyller du 98okt? Org. turbo? Isåfall høres no ladetrykket alt for høyt ut... Banking høres enklest ved moment toppen og som oftest nede på lavt turtal (3000-4000) med høybelastning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyller du 98okt? Org. turbo? Isåfall høres no ladetrykket alt for høyt ut... Banking høres enklest ved moment toppen og som oftest nede på lavt turtal (3000-4000) med høybelastning...

 

fyller 95.. org turbo..

ja var nok litt for høyt:p

men på den motoren jeg har nå så er det litt lavere.. har ikke sjekket det men..

 

er mest med høy belastning ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fyller 95.. org turbo..

ja var nok litt for høyt:p

men på den motoren jeg har nå så er det litt lavere.. har ikke sjekket det men..

 

er mest med høy belastning ja..

 

Har du chippet bilen og kjører på 95okt? : klø :

Fyll 98okt og sjekk om det blir bedre du. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.