Dårlig lysstyrke - Passat 35i Facelift

Anbefalte innlegg

Hei !

Har enn passat 35i facelift som har ekstremt dålige lys foran. (Profil/avatar bilde til venstre)

Derfor lurer jeg på skifte ut pærene i noen sterkere.

Lurer på om jeg skal kjøpe ett merke pærer som heter "Høen" (noen som har hørt om det ?),

eller om jeg rett og slett skal kjøpe meg ett xenonkit ?

Angående xenon....er dette lovlig å ettermontere i orginale lykteglass, så lenge det ikke er orginalt på så gammel bil.

Bilen er en 94 modell Stv, bruktimportert .

Takker for alle svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon er lovlig å ettermontere, MEN

da må du ha automatisk høydejustering på lysa samt lyktespylere...

Så du får satse på at du ikke blir stoppet heller ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neeeeei Doffer...Hvorfor må enn ha lyktespylere

Fagertens drid ...jeg vil ikke ha de der stygge klossene av noen lyktespylere på min fanger, MEN kansje jeg kan gjøre som en jeg kjenner, å bygge om til bare noen små dyser som ligger utpå fangeren, som er så å si usynlige på lang avstand...Det er jo enn mulighet : klø : ! Så tror jeg det hadde vært tøft med blåe lys på den typen bil, med dens farge : rock :

Bedre lys trengs vertfall....På mørk vei uten lyktestolper (eks : Ålgård - Oltedal ) er det akkurat så å kjøre i blinde i forhold til andre biler :shf: Direkte trafikkfarligt etter mitt hode :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers hjelper det jo godt å legge opp relèer ved lyktene, med passe tykk kabel direkte til batteriet, og la relèene styres av de originale lysledningene.

Målte på A4'n, der er det 12,3V på pærene, og 14,55 på batteriet...Og leste en gang av 0,5V tap av spenning utgjør ca 30% lys, så litt potensiale er det da.

Ang. xenon, så er vel det 3. kravet at lyktene skal være godkjent for det...er ikke alle lykter som har like bra lysbilde med xenon, har jeg sett som møtende bil.

Men en gjør mye med korrekt justering, og hvis en ikke bruker de blåeste pærene lyser det (bokstavlig talt) ikke xenon av bilen om en kjører forbi en kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.