Bytte av klimakompressor, 99' A6 2.5TDI

Anbefalte innlegg

Har fått pris fra Møller pålydende 5950,- for selve jobben inkl. bytte av reimer og påfylling av ny gass. Høres dette ut som en "fornuftig" pris? : klø :

Hvis det er noen i nærheten med verksted som vil ta på seg jobben er det forresten bare å sende en PM ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobben består i:

• montere fronten i servicestilling
  • av med viskosevifte
  • av med plastkappe i front av motor
  • løsne strammer for klimarem
  • tømme trykk i anlegget
  • løsne klimakompressor (sitter med 4 bolter lett tilgjengelig så vidt jeg husker + kabler og et par rør)
  • montere i motsatt rekkefølge, husk ny rem og vurder ny strammer, fylle systemet

Selve tømmingen/fyllingen bør ikke koste over 1200 som mange reklamerer med er prisen på klimaservice.

Da har du relativt god timebetaling for å gjøre resten selv :) Dette greier du såpass raskt at det er et laken spart i timen.

Jeg synes ikke tilbudet fra verkstedet ditt var spesielt rimelig, det må da gå an å få det rimeligere enn dette. På den annen side finnes det eksempler på værre upriser enn dette.

Hele jobben med unntak av selve demontringen av pumpa er beskrevet i den øverste av alle linkene i denne tråden.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror møller ligger på over 2000kr for fylling av gass.. men er denne jobben ink klima pumpe??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror møller ligger på over 2000kr for fylling av gass.. men er denne jobben ink klima pumpe??

Hehe, optimist. I såfall er det rimelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan si det sånn: hos oss koster en fylling ca 3000kr... så ja, prisene varierer mye... den gassen vi bruker er visst dyr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobben består i:

• montere fronten i servicestilling
  • av med viskosevifte
  • av med plastkappe i front av motor
  • løsne strammer for klimarem
  • tømme trykk i anlegget
  • løsne klimakompressor (sitter med 4 bolter lett tilgjengelig så vidt jeg husker + kabler og et par rør)
  • montere i motsatt rekkefølge, husk ny rem og vurder ny strammer, fylle systemet

Selve tømmingen/fyllingen bør ikke koste over 1200 som mange reklamerer med er prisen på klimaservice.

Da har du relativt god timebetaling for å gjøre resten selv :) Dette greier du såpass raskt at det er et laken spart i timen.

Jeg synes ikke tilbudet fra verkstedet ditt var spesielt rimelig, det må da gå an å få det rimeligere enn dette. På den annen side finnes det eksempler på værre upriser enn dette.

Hele jobben med unntak av selve demontringen av pumpa er beskrevet i den øverste av alle linkene i denne tråden.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5

Jobben hadde vært grei hadde jeg hatt et sted å stå. Stå ute i 5blå og gjøre denne jobben er totalt uaktuelt :)

Selve kompressoren koster like i underkant av 10k på Møller, så er nok ikke det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.