#1 Skrevet Januar 6, 2009 Jeg har litt problemer med sentrallåsen og startsperren på min Golf IV. :confused:Sentrallåsen: Denne fungerer litt nå og litt da. Det er kun når jeg skal låse opp/låse på førerdøren. Fungerer hele tiden på passasjersiden og når jeg bruker låseknappen inne i bilen (bruker denne nå for å låse). Den fungerte i hele 5 dager i strekk i forrige uke, men nå er den død. Hva kan det være? Noen som har tips til utbedring? Møller skulle ha 3500 kr for å reparere det. :confused:Startsperren: Av og til slår denne inn, fikk VAG-COM diagnose på et VACN lokaltreff i Tromsø. Denne konstaterte "bad signal from key". Kjøpte ny nøkkel fra møller (1500 kr), dette gjorde ingen forskjell. Når startsperren slår inn må jeg vri nøkkelen til trinn 2 opptil 30 ganger før startsperren slår seg av. Utrolig irriterende! Kan det være en spole i tenningslåsen som er dårlig? På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2009 Sentrallåsen din tipper jeg er et låsekasseproblem, og da med feil på mikrobrytere/ dårlige loddepunkter. Dette kan i prinsippet repareres, og det er sikkert noen how-to's ute på nettet, men prisen til møller innebærer sikker delebytte. Startsperren så er det leit at du kjøpte ny nøkkel fordi det er nesten bombesikkert at det er lesespolen til startsperren som krangler, også denne har hatt problemer med stikkforbindelse og jeg tror det ligger en tråd her på forumet der det vises til en fix med lodding for bedre kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...