#1 Skrevet Januar 7, 2009 hvordan er det å skifte registerreim og vannpumpe på audi s6,2.2 aan?? vannpumpen lekker og km stand nærmer seg intervall for skift.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2009 Bare å plukke av fronten. Sette motor på tenningsmerker senterbolt på veiv kan sitte bra fast! skal strammes med 450nm. Finnes spesialverktøy for å låse veiv. kan hende det holder å stå på bremsen med bilen i gir for å løsne den evt varme opp bolten littforsiktig så du ikke tar simringen på baksiden. Anbefaler også å bytte nedre reimhjul også. kilen kan ryke uten videre koster ca 400.- på møller Løpehjul bør du også bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2009 Bytt også bolt på nedre reimhjul, lån eller bygg en lås til veiva så du ikke herper noe annet, og har bilen gått over 200' så bytt like gjerne simmeringen på veiva ellers lekker den dagen etter at du har fått den sammen.. Finnes mange tråder om dette på forumet, og på s-cars.com eller noen av de andre s-bil-sidene, er det flere write-ups. Jeg vil anbefale at du trekker til alle bolter med riktig moment, så alliér deg med en med Bentley-manualen eller som ellers har tilgang til autohidden eller liknende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2009 takker for svar...får gå til innkjøp av litt mer deler i morgen da...dvs strammehjul,låsesplint og simmerring? er det nødvendig å skifte reimhjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2009 gå nøye over kilen på veivdrevet,og sjekk kilen på kammen!..de har en tendens til å gå til helv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2009 Som nevnt over her, bytt det nedre reimhjulet. Det er en billig forsikring mot seinere havari og problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2009 (endret) Noen som har delenummer på disse ekstra delen som kan være lurt å bytte når en bytter reg. reim og vannpumpe? Har regreim, vannpumpe og løpejul, og komplett toppaknningssett om eg skulle trenge noe av det. Alt kjøpt fra AutohausAZ i sommer sammen med noen andre deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2009 Deler er jo veldig rimelig her da... http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi/?html=learnmore.html&productID=1440 Kjøpte dette kittet selv. Ser det meste av deler som trengs finnes der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 24, 2009 må man av med reimhjul for å bytte regreim? Trodde det bare var å løsne strammehjulet, ta av reima, på med nytt strammehjul, sette på ny regreim også stramme igjen strammehjulet jeg? Har aldri måttet ta av noe reimhjul for regreim bytte på noe bil før vertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 24, 2009 (endret) MÅ ikke av med noe reimhjul, men nedre bør byttes, bytta selv mitt da jeg skifta reim på min AAN. regreimbytte på AAN motor er værtfall en ganske kurant sak! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 24, 2009 MÅ ikke av med noe reimhjul, men nedre bør byttes, bytta selv mitt da jeg skifta reim på min AAN. regreimbytte på AAN motor er værtfall en ganske kurant sak! Okey, kjøper å bytter det også da pluss simmeringen så er det gjort Dette man må ha spessialverktøy for å plukke av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 24, 2009 kan ta en hammer å banke forsiktig rundt på hjulet, så skal det løsne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 10, 2009 MÅ ikke av med noe reimhjul, men nedre bør byttes, bytta selv mitt da jeg skifta reim på min AAN. regreimbytte på AAN motor er værtfall en ganske kurant sak! Hva i h%¤% klarer man å lirke reimen ut nede der altså, for meg ser det ut som at "multireimhjulet" ligger utenpå ett deksel som beskytter reg.reimen, og at det må av for å få av reimen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 10, 2009 Under overskriften REGISTER finner du her beksrivelse og bilder på denne jobben. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg kan ikke finne noe info der om man bare kan skru ut de fire boltene på multireimhjulet og ta det av, for så å ta av det nedre reimdekselet, sånn at det er mulig å bytte reimen uten å måtte kødde med den bolten på veiven - noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 19, 2009 Jeg kan ikke finne noe info der om man bare kan skru ut de fire boltene på multireimhjulet og ta det av, for så å ta av det nedre reimdekselet, sånn at det er mulig å bytte reimen uten å måtte kødde med den bolten på veiven - noen som vet? Vet ikke om det er mulig. Men jeg vet at det ikke er lurt: Å løsne bolten, inspisere kile/kilespor (for skader - unngå havari + for slakk - være sikker på at timing blir rett), ny bolt + locktite (tror det er prosedyre på bensinmotoren?) og rett moment er jo en normal del av registerskiftet. Man kan gjerne hoppe over den delen, men da driver man med sjansespill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 20, 2009 Bolten sitter gjennom både reimhjulet (kalt svingningsdemper) og tannreimshjulet, så det må nok av hele sulamitten.. Ikke løsne de fire boltene før du har av senterbolten.. (På cabben med 2.0E ABK var det gledelig nok bare å løsne de fire boltene for å komme til..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 20, 2009 http://www.034motorsport.com/product_info.php?products_id=19588 her er komplett kit! Tror ikke mange matcher denne prisen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 20, 2009 Er det så lurt å holde den igjen på 5. gir? blir jo fort noen NM før den løstner! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 20, 2009 (endret) Er det så lurt å holde den igjen på 5. gir? blir jo fort noen NM før den løstner! Tenkte du på clutch og girkasse eller? ...du har jo et turtall på ca 0,01 omdr./min. Tror ikke det er den store faren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 20, 2009 irriterende, jeg fikk nemlig hele registersulamitten byttet for stusselige 20kkm siden, no tenkte jeg å bare bytte reimen for å være sikker, hvis jeg bare kan få løs den bolten då, så kan jeg få byttet reimen og så sette hele klumpen på igjen uten fare for at det ramler ut kiler og div? Den som du linket til Svein inneholder ikke veivhjulet eller "svingningsdemperen". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...