montering av s4 grill hjelp....

Anbefalte innlegg

Heisan har en A4 B7 2007 mod. med original s-line grill skal bytte denne med en S4 grill. Er det noen som har en step by step forklaring på hvordan dette gjøres ??? Setter stor pris på hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan har en A4 B7 2007 mod. med original s-line grill skal bytte denne med en S4 grill. Er det noen som har en step by step forklaring på hvordan dette gjøres ??? Setter stor pris på hjelp :)

For å bytte grillen må fangeren av. Den sitter i en del skruer.

1. Først 2 skruer type Torx T20 på hver side i fremkant som holder innerskjermen.

2. Så 2 skruer til type Torx T20 på hver side av samme type. innenfor innerskjermen.

3. Rett under lyktene på innsiden er det 2 stk. 10mm muttere på hver side som holder fangeren. Disse er litt vanskelig å komme til, men går greit med en liten/middels skralle og en lang, ca 25-30 cm, forlenger.

4. Under bilen i front er det 3 skruer med stort flatt hode som må ut.

5. Under panserkanten er det 3 skruer type Torx T30 som er de siste skruene før fangeren er løs.

Nå skal det bare være å trekke fangeren rett fremover og den er løs. Kontakten til kurve/tåklysene og koblingen til lyktespylerne trenger du ikke ta av.

Da er det greit å komme til skruene, 12 stk. tror jeg det var, som holder grillen på plass.

Ut med disse, bytt grill og monter i motsatt rekkefølge.

Lykke til: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker og bukker Inge kjempe flott. Vet du om jeg kan bruke samme skiltplate som står på s-line grillen: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker og bukker Inge kjempe flott. Vet du om jeg kan bruke samme skiltplate som står på s-line grillen: rolleyes

Det er jeg ikke helt sikker på, men tror det. For å være sikker så kjøpte jeg grill og skiltplate og byttet alt på min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skiltplate på begge grillene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her sitter de 2 (4) mutterene som Inge snakker om i punkt 3, som sitter veldig vansklig til..

grill.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjempe god hjelp gutter. Dette forumet er gull :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.