mistet lyd i høytalere bak.. a4 b6

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om denne passer her eller på bilstereo... det kommer litt ann på hva løsningen blir..

Jeg har fått et par småproblemer med anlegget i bilen. Det er orginal kasettspiller med cd-skifter. ikke bose.

Først merket jeg at lyden i dørene bak forsvant, og rett en stund senere la jeg merke til at skifteren ikke fant cd`er som sto i hyller etter nr6. Jeg må spille ut hele cd 6 og spole ut siste sporet for at den skal finne neste cd i skifteren.

sitter det noe forsterker for bakhøytalerne en eller annen plass i bilen? Vet saab hadde det på sine standardanlegg, men har aldri hørt om at audi har hatt det...

Evt kan det være en sikring som er gått en plass? synes ikke det virker sannsynlig, men må jo spørre :)

(og før dere spør... dedt er ikke faderen på spilleren som står frem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står en org.forsterker + sub bak det høyre dekselet i bagasjen (iallefall på avant)

Høyttalerne bak blir styrt av denne forsterkeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare bose som har den forsterkeren? de som kommer uten bose har bare åpenrom der dekselet skal stå. .

ps: jeg har sedan med sub i hattehylla..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel bare bose som har den forsterkeren? de som kommer uten bose har bare åpenrom der dekselet skal stå. .

ps: jeg har sedan med sub i hattehylla..

Hadde ikke bose på min A4, å der var forsterker og sub. har du høyttalere bak har du forsterker:)

Spilleren har kun utganger til h. og v.side framme.

Akkurat hvor denne ligger på sedan vet jeg ikke, men ligger vel en lur plass bak i bilen. Sikkert noen andre her som vet det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett i bagasjerommet på avant med bose, og der han har forsterkeren sin er det bare et åpenrom på min.. men virker jo mest sannsynlig at det er en forsterker på bakhøytalerne som har tatt kveld eller røket en sikring. .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er dette orginal montert da? kun bose og audi concert som har sub bak. vanlig audi har forsterker i selve spilleren.. ergo 4 utganger bak der.. kan vær dårlig konakt i stikker bak spiller, eller def spiller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hva spilleren heter i farta, men bakhøytalere og sub er ihvertfall orginalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope audi ble også levert med sound system uten bose. og 10 høytalerer. da ligger det en liten forsterker baki som tar for seg høytalerne i dørene bak pluss subben i hatthylla.

denne ligger bak tøydekselet på høyre siden bak. sitter i toppen av hjulbuen og er festet med 3 10mm muterer på en stålramme.

denne koster ca 1700 kroner på møller. jeg kjøpte min for 500 kroner inkl frakt fra ebay

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal den ligge på samme plass som forsterkeren til bose? rett til høyre med en gang du åpner bagasjeluka?

Har ingenting der jeg.. men kan jo være at den er gjemt unna en annen plass da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal den ligge på samme plass som forsterkeren til bose? rett til høyre med en gang du åpner bagasjeluka?

Har ingenting der jeg.. men kan jo være at den er gjemt unna en annen plass da:)

Du må vel demontere trekket i bagasjen for å komme til den om jeg forsto Arve riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må fjerne trekke baki bakasjerommet. se tengningen. du har forsterker nummer 10

men dele nummer

8E5035223

audi fors.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte ikke på å sjekke etka selv...: bh :: bh :

.. men så ble det feil etter forrige oppdatering og vil ikke oppdateres lengre, så blir lite brukt for tiden : gråter :

Helt suverent Arve.

Skal se om jeg finner forsterkeren i dag :)

Tusen takk for hjelpen : rock ::tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... Nå har jeg funnet det jeg tror kan være forsterkeren. Det er en liten blank boks med noe som ser ut som høytalerledninger som stikker ut. . . og den kuttet strømmen når jeg dro ut sikringa til stereoen :)

Det rare er jo at jeg fremdeles har lyd i sub`en, men ikke i høytalerne bak. . any ideas?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Letet litt gjennom akte og fant ut at den forsterkeren er en 2-kanaler, så da er det kanskje ikke så rart at subben fremdeles spiller.

Men hva er det som driver subben da?

EDIT: er det noen sikring på forsterkeren bortsett fra den som er på spilleren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mistet lyd i subben når jeg dro ut ledningen til denne forsterkern. har du prøvd det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, dro ut ledingen, allikevel var det lyd i sub, men ikke bakhøytalere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, for hos meg så så jeg att ledningene som gikk fra subben hadde samme farge som de som kom i på forsterkern.

mulig det er koblet litt anderledes hos meg. finner du igjen ledningen med samme farge bak spillern da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt ute spilleren, bare forsterkeren. Fant 2 kabler med samme farge, men kunne ikke se at de gikk opp i hattehylla, så er ikke helt sikker på at det er til den.

Uansett, problemet her er bakhøytalerne.

Sjekket litt på etka, og der står det at det er en 2-kanals forsterker, så regner med at det er en aktiv sub som er koblet rett på spilleren som ligger oppi der.. .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, visst du fortsatt ikke har lyd bak så tyder det jo på at denne forsterkern har tatt kvelden. bare å måle utgangene på denne med et multimeter så ser du fort det. for får du ikke signal ut men inn så er det defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner egentlig med at den har tatt kveld, men vil liksom ikke kjøpe ny før jeg vet det sikkert. Er derfor jeg lurer på om det er noen sikringer på selve forsterkeren som kanskje kan være gåen. Hvis ikke er det vel bare å kaste den og koble opp ny forsterker.

Har en 2 kanals forsterker på 200W liggende, men blir kanskje litt dumt med masse trøkk i dørene bak, og ikke fullt så mye i dørene framme :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.