#1 Skrevet Januar 7, 2009 Hei! Dama har en 89 mod Golf. 1.8l Monopoint. Og jeg har bytta toppakning og litt sånt på den, men den bruker veldig mye suppe. Så jeg skjekka lambdaen. Og det er bare en lednig fra den som er jorda i motoren, det kan ikke ha noe for seg??? Så kommer det noen sikkert litt dumme spm. Skal den ha lambda med to ledninger? Noen som veit/husker akkuratt hvor de skal koples til? for det ser ut til at de er ryki og jalla med.. Er det mulig å bruke en med tre ledniger fra Biltema? (Vis jeg driter i den til forvaminga?) Kan jeg evt. kjøpe ny på biltema? Kjempe fint vis noen kunne tipsa meg litt her;) Mvh Joacim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2009 labda med 1 ledning bare på denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2009 skal være med 1 ledning ja, Også skal det være et kontakt stykke ved toppdekselet i bakkant/siden på girkasse siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2009 Oki! Takk!! Da slipper jeg å handle ny lambda da. Kan jeg bare måle spenningen får i finne riktig kontakt? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2009 Oki! Takk!! Da slipper jeg å handle ny lambda da. Kan jeg bare måle spenningen får i finne riktig kontakt? Mvh nei, er ikke noe spenning der, da den genereres av sonden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2009 nei, er ikke noe spenning der, da den genereres av sonden Okai! Hvordan eksaktlig ser den kontkta ut a? Jeg har bare en ledning se. Takk for hjelpen! Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2009 Okai! Hvordan eksaktlig ser den kontkta ut a? Jeg har bare en ledning se. Takk for hjelpen! Mvh Slik så det ut på min iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2009 Ah! Er litt herpa på min! Men fant en gul sånn kontakt ved slangene til vannregisteret. Så jeg målte mellom den og lambdaen! Men den la konstant på 8Volt.. Skal den ikke veksle mellom 2-8?? Motoren var bare halvvarm, kan det ha noe med det å gjøre, eller er lambdaen gåen? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 8, 2009 Ah! Er litt herpa på min! Men fant en gul sånn kontakt ved slangene til vannregisteret. Så jeg målte mellom den og lambdaen! Men den la konstant på 8Volt.. Skal den ikke veksle mellom 2-8?? Motoren var bare halvvarm, kan det ha noe med det å gjøre, eller er lambdaen gåen? Mvh 8 volt?? kan ikke måle mellom slik må evt måles parrallelt innpå skal variere mellom 0,1- 0,9 volt ca. ( volt vil du vel aldri kunne få egentlig. Hørtes rart ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2009 hmm.. jeg må ikke forlenge kretsen men måle over bare? Forstod jeg riktig da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2009 hmm.. jeg må ikke forlenge kretsen men måle over bare? Forstod jeg riktig da? koble sammen kretsen og mål med ene proben fra multimeteret på den sammen koblede kretsen og andre proben mot gods/jord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 9, 2009 Aha! Da skal jeg prøve det!! Tusen takk for hjelpen! mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 17, 2009 Hmm, detta var noe drit.. er en gauder som har kødda mye neddi her.. noen som har ett koblingskjema med lambda? Stod ikke i Hanynes manualen.. eller så er jeg veldig dårlig til å lete:PP Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...