Effektpotte på Polo 6N, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaringer fra utskifting til effektpotte på Polo 6N 1.4? Funker Simons anleggene, eller andre rimelige merker bedre/like gode, og hva gir best lyd, kun bakerste potten, eller hele anlegget? Og hvordan høres det ut uten katten??

Skal skifte det på konebilen så kansje like greit å kjøpe sånn istedet :)

Takker for alle svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med orginal fanger syntes jeg det egentlig bare ser dumt ut da det ikke er utsparing til eksos i fangeren så det kommer under fanger.

Ville ikke tatt bort kat da dette fører til ekstraarbeid ? hver eu kontroll.

Og til sist er jeg ikke så sikker på at kona blir så glad for at bilen hennes bråker som et ()¤/)" etterpå ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke tenk på det, EU kontroll ble tatt i forrige uke, så er jo en stund til neste gang :)

Andre som har forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke tenk på det, EU kontroll ble tatt i forrige uke, så er jo en stund til neste gang :)

Andre som har forslag?

Kat stjeler ca 2 hk på en trimmet 170 hk Golf 16v, hvor mye tror du da det har å si på en 60 hk Polo?

Holder lenge med anlegg fra kat, og du trenger ikke 2,5" før rundt 170 hk, såvidt jeg kjenner disse motorene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, noen som har erfaringer med simons evt. andre merker?

Ser at autospar.no selger rustfri bakpotte for to lapper, så kan eg bare bygge resten selv, men spørst om det gir noe lyd, ettersom det er det eg er ute etter, effekt får eg ikke uansett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt Simmons på min Polo i ca 2,5år, og det har funket kanon det. :) Eneste er at bakpotta bygger noe langt ned, så med mye senk subber den ofte ned fra fartsdumper etc.. har ikke brukt bakpotta siste 2 åra, men den har fått nytt liv på polon til frøkna. Det er en 1,4 75hk, og med kun Simmons bak, var det minimal forskjell på lyd. kunn litt ekstra brom.

På min merket jeg "godt" forskjell når jeg satte på 2,5" fra cat, men jeg har TDI. Mener jeg har lest at de fleste ikke bruker større enn 2,1/4" på Polo 1,6 GTI, fordi større gir for liten motstand, og da taper en effekt...

Rustfri universal potte bak gir MYE mer lyd en komplett Simmons cat-back...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.