#1 Skrevet Januar 7, 2009 Har en Golf IV med orginal xenon, men syns desse lyser ekstremt dårlig i forhold til alt anna eg ser av biler. Syns egentlig at Golf med halogen lyser bedre. Pærene har vore skifta opptil fleire gonger og aldri blitt spes bedre. Lurer litt på om det kan vere orignalballastane. Men er det andre som syns at Golf IV sine orginallys er dårlige? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2009 Er det lysstyrken som er dårlig, eller lyser de ned i bakken? For da kan det være en nivåsensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 7, 2009 Lysstyrke. Høgdenivået er heilt fint. Heilt rett justert også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2009 trodde faktisk ikke disse bilene var levert med xenon.. men hvis du har det så er jo det bra. en xenon pære lyser så sterkt som trafoen sender strøm igjennom den, se en 35w og 55w xenon sett kan bruke samme pære, så kan helt klart være trafoene dine som gjør dette. ellers er jo lykte glass og reflektorer en vikrig del. litt vanskelig uten å se bilen men du skal jo helt klart se en merkbar bedring med xenon kontra halogen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2009 Er samme lyktene som er på R32 blant anna. Ikkje godt å sei kva orginal trafoane er. Ser også ut som en ikkje får kjøpt dei løst i følge AKTE. Men glassa er egentlig ganske bra. Merker det blir en slags film på innsida av glasa når dei står på, men såg akkurat det samme med en anna kar som har xenon på sin IV. Har ikkje fått samanligna lysa hans ved siden av mine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2009 humm nei ikke sikker, trefoene er jo ofte en del av lykta.. går jo å bruke en annen trafo fra et kit eller noe å sette på for å se om den lyser bedre da. dette pære å trafo greine går ofte om hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2009 Ja kunne alltids testa det, men liker ikkje å rote bort i det som er på bilen orginalt. Kan også legge til at pærene i nærlys lyser rimelig mykje meir rosa enn dei eg har i fjernlys og grøftelys. Alle er 6000k. Og dei i nærlys er ikkje spes gamle til at dei burde lyse rosa. Akkurat like gamle som dei eg har i grøftelys vertfall. Men er spent på om andre som har xenon på Golf IV syns dei lyser dårlig. Kan jo vere at dei rett å slett er dårlige i forhold til nyare biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2009 Alle er 6000k. Og dei i nærlys er ikkje spes gamle til at dei burde lyse rosa. Akkurat like gamle som dei eg har i grøftelys vertfall. Du kan begynne med å få i originale pærer (pærer av god kvalitet), 6000k er IKKE det og vil gi deg dårligere lys spesielt ved våt vei. Det er min erfaring.. (dersom det ikke hjelper så kan vi bytte likt om likt med mine halogen lykter ;D) Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2009 riktig det at 6000k gir mindre lux en 3400 men er ikke så mye forskjeld. og 6000 ser jo sykt mye kulere ut. ja du får prøve å sammenligne men noen andre. et annet poeng er jo at når pærene blir gamle lyser de dårligere og hvis du da har satt in pærer med dårlig kvalitet eller noe kan det være årsaken, hadde en 00 s3 satte inn 6000k pærer i den var veldig bra lys på denne så vil tro du skulle ha det på din også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2009 Orginalt er vel 4300k. Og trudde også heile tida at 6000k ga mindre lys, men sett diverse samanligninger og andre som meiner at 6000k faktisk gir bedre lys. Og må nesten sei meg enig i det, men er jaggu ikkje store forskjella. Men kan då legge til at eg har hatt rimelig mange pærer i bilen mens eg har hatt den, der i blant også orginale. Og også nokre av dårlig kvalitet. Men pærere er eg heilt sikker på ikkje er syndaren i dette tilfellet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 5, 2009 50w ballast og nye pærer som tåler dette. Har du sjekket at lampene ikke er møkkete inni ? Tok en vask av mine, det funka bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 5, 2009 Er ikkje møkkete innvendig. Men får en slags film på innsida av glassa når dei står å lyser, men ser at andre også har denne filmen. Korleis fekk du tak på 50w ballaster? Får ikkje kjøpt ballastane seperat i følge ETKA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...