Anbefalte innlegg

Del til overs...

Da jeg skulle bytte olje på bilen min i dag, fikk jeg den fikse ideen med å stappe fingeren inn i tappehullet for å sjekke om det lå no' bugs i bunnpanna. Der fant jeg en C-ring som har stått utapå en aksel. i tillegg fant jeg en masse småbiter, kunne ligne på ei knust skive el, ca 3 mm tykk...

C-ringen målte ca 10 mm innvendig (øyemål). De andre bitene jeg fant klarte jeg å rote bort før jeg fikk sjekka materialet, men ser for meg at det kunne være kobber eller lignende...

Motoren det er snakk om er en 1.8 T AEB. Og jeg er redd...

Noen som er over snittet kjent med motortypen som har forslag til hvor ringen kan komme fra?

Alle forslag mottas med takk :)

P1070197.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det sitter slike ringer på olje pumpen... Ta ned bunnpannen så ser du nok fort hva det er til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ringene til oljepumpa ja. Ned med bunnpanna å sjekk etter deler... Og ikke kjør så veldig langt før du gjør det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som nevnt, er oljeringen til pumpa. er ikke første gang dette har skjedd på en 1.8T motor, fant en gang en slik som var delt i 3;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.