#1 Skrevet Januar 7, 2009 Del til overs... Da jeg skulle bytte olje på bilen min i dag, fikk jeg den fikse ideen med å stappe fingeren inn i tappehullet for å sjekke om det lå no' bugs i bunnpanna. Der fant jeg en C-ring som har stått utapå en aksel. i tillegg fant jeg en masse småbiter, kunne ligne på ei knust skive el, ca 3 mm tykk... C-ringen målte ca 10 mm innvendig (øyemål). De andre bitene jeg fant klarte jeg å rote bort før jeg fikk sjekka materialet, men ser for meg at det kunne være kobber eller lignende... Motoren det er snakk om er en 1.8 T AEB. Og jeg er redd... Noen som er over snittet kjent med motortypen som har forslag til hvor ringen kan komme fra? Alle forslag mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2009 Mener det sitter slike ringer på olje pumpen... Ta ned bunnpannen så ser du nok fort hva det er til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2009 Er nok ringene til oljepumpa ja. Ned med bunnpanna å sjekk etter deler... Og ikke kjør så veldig langt før du gjør det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2009 Stemmer som nevnt, er oljeringen til pumpa. er ikke første gang dette har skjedd på en 1.8T motor, fant en gang en slik som var delt i 3;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...