#1 Skrevet Januar 7, 2009 Driver å skal bytte reg reim på min 2.7 bt. men får faen ikke av denne holderen til reimhjulet på vifta. Sitter 2 små 8mm unbracko inni som jeg ikke får helt ut pga at da er unbrackonøkkelen i veien. Kan ikke kappe av unbrackonøkkelen for da når den ikke inn til skruen. Sitter en 24 mm mutter på akslingen og jeg har prøvd all verden rariteter for mothold og x antall banneord + varme for å få den opp men nei! og er klar over at den sitter på lingsgjenger. Må jeg ha spesialverktøy fra møller for å holde igjen eller andre gode forslag? legger ved et bilde av idioten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 7, 2009 bruker eventuelt luftmeisel, gi den et lite kakk,eller en lang fastnøkkel som du slår på med hammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2009 bruker eventuelt luftmeisel, gi den et lite kakk,eller en lang fastnøkkel som du slår på med hammer. Det sitter så jævlig at jeg tror ikke en lang fastnøkkel eller luftmeisel vil hjelpe. er det noen mekanikere fra møller her som kan svare på om d er spesialverktøy for denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2009 Det er et spesialverktøy for mothold, ja. Jeg laget meg et av noe flattjern når jeg byttet på 2,8-en min. Det er den nederste på bildet her. Når jeg fikk laget denne, så fikk jeg løsnet mutteren uten problem, men det er ikke noe annet mothold der, så du må ha en slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2009 Det er et spesialverktøy for mothold, ja. Jeg laget meg et av noe flattjern når jeg byttet på 2,8-en min. Det er den nederste på bildet her. Når jeg fikk laget denne, så fikk jeg løsnet mutteren uten problem, men det er ikke noe annet mothold der, så du må ha en slik. takk. for stikke å låne av vag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2009 Fikk med spesialverktøy til å låse kam akslene og veiva. men har noen peiling på HVOR jeg låser veiva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 8, 2009 Skal være et hull på høyre side av blokka sett forfra, hvor den pinnen skal skrus inn. Jeg fant aldri dette hullet, så ga f. og bare var forsiktig etter at jeg tok av reima, så holdt veiva seg på samme sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 8, 2009 Skal være et hull på høyre side av blokka sett forfra, hvor den pinnen skal skrus inn. Jeg fant aldri dette hullet, så ga f. og bare var forsiktig etter at jeg tok av reima, så holdt veiva seg på samme sted. Ja like greit sikkert:) takk for hjelp Lars. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 8, 2009 Fikk med spesialverktøy til å låse kam akslene og veiva. men har noen peiling på HVOR jeg låser veiva? Sitter som sagt på høyresiden av blokka, sånn ca. på midten. Er vel en skru der du må skru ut og da fører du bare inn låsepinnen når veiva står rett. Men går jo greit å bare være forsiktig når man tar av reima og, men fordel å merke godt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2009 Sitter som sagt på høyresiden av blokka, sånn ca. på midten. Er vel en skru der du må skru ut og da fører du bare inn låsepinnen når veiva står rett. Men går jo greit å bare være forsiktig når man tar av reima og, men fordel å merke godt da Ja greier det nok fint uten den låsepinnen men betalte så mye for det reg reim kittet med spesialverktøy fra ecs at e tenkte å bruke det:) Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2009 Fikk den av:) fikk lurt ut de 2 unbrackoene inni så jeg fikk av hele driten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...