Rs2 går bare på fire sylindere

Anbefalte innlegg

Har skjedd to ganger nå siste døgnet at når jeg starter bilen så går den bare på fire sylindere. Begge gangene har den femte sylinderen fyrt igang etter et par minutter. Byttet plugger ved siste oljeskift, så de er så godt som nye.

Noen som har vert borti dette før eller? Er det en av coilene som begynner å ta kveld, eller kan det vær en dyse som henger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skjedd to ganger nå siste døgnet at når jeg starter bilen så går den bare på fire sylindere. Begge gangene har den femte sylinderen fyrt igang etter et par minutter. Byttet plugger ved siste oljeskift, så de er så godt som nye.

Noen som har vert borti dette før eller? Er det en av coilene som begynner å ta kveld, eller kan det vær en dyse som henger?

 

Sjekk feilkoder først.

Ta av kontakten på dysa og sjekk om det gir noe forskjell i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bytt om på coilene å se om problemet flytter seg, om det ikke blir noe forskjell på dysene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben, jeg mistenker en gåen ventilløfter hos meg.. Har byttet alt av tenning og dyser, og signalene inn ser bra ut. Drittbil.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så simpelt som vann i mellom pluggene og plugghettene? hadde lignende på min rs2 og der var det vann på pluggene som ble damp når motoren blei varm men når motor bir kald blir det vann igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips gutter. Har ikke hatt tid til å se noe nærmere på det idag, driver å flytter om dagen. Så jeg får se på det over helgen. Hvilken sylinder var det som ikke gikk hos deg Bjørn Eirik?

Hadde av toppdekselet den dagen problemet oppstod, men jeg var ikke hjemme, så jeg hadde ikke verktøy til å skru ut pluggene. Men det var tørt og fint rundt pluggene og plugghettene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenningsmodulene, disse er like bytt om på de, flytter problemet fra en sylinder til en anna har du synderen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg er det 4'ern som jukser, har vel sett at det merkelig nok er nettop denne som bla. er mest utsatt for coiltrøbbel også..

Når bilen går røfft på tomgang, er det bare å plugge ut en og en injectorplugg, så ser du fort hvilken som ikke gir endring i turtall; synderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem solved!

Kjøpte ny coil av mekonomen, 2030kr. Et annet verksted her skulle ha 2800+mva, så valget vart enkelt.

Var ikke bare bare å skifte denn coilen, da tilkoblingen ikke sitte i selve coilen, men i to plugger ved torpedoveggen. Måtte trekke opp ledningene til den nye coilen på nytt, gjennom strømpene som er til de andre coilene også. Åsso måtte jeg stjele de pinnene som skal vær i pluggene fra gamle coilen og knipe dei på den nye coilen. Mykje arbeid, spesielt når en tenke på at der bare kunne vert en kobling på selve coilen. Men det gikk jo til slutt, og bilen går som ei klokke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem solved!

Kjøpte ny coil av mekonomen, 2030kr. Et annet verksted her skulle ha 2800+mva, så valget vart enkelt.

 

2800kr +mva, dvs 3500kr er ikke noe mindre enn ran.

Koster 930kr hos Autohaus:

http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=5lmvmqqzhry2ldnl2xn5nrif&makeid=800002@Audi&modelid=1009370@S6%20TURBO&year=1995&cid=25@Ignition%20Parts&gid=7060@Ignition%20Coil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss moms,frakt samt utleggsgebyr (og ventetid)så er du raskt oppe på 1500-1600 så så stor forskjell er det da ikke ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss moms,frakt samt utleggsgebyr (og ventetid)så er du raskt oppe på 1500-1600 så så stor forskjell er det da ikke ;)

 

Det er likevel 2000kr mindre enn verkstedet som ville rane ham skulle ha;)

En annen ting er at coilen er produsert i Tyskland, først sendes til USA, så tilbake til Europa med fly i egen pakke, så det er liten tvil om at rekvisitabransjen i Norge tar seg godt betalt. Med dollarkursen fra i sommer hadde den kostet 660kr i USA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss moms,frakt samt utleggsgebyr (og ventetid)så er du raskt oppe på 1500-1600 så så stor forskjell er det da ikke ;)

 

Ikke vær så negativ, billigere uansett :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyrt er det uansett, vet ikke om det var samme type coiler da men. Mekonomen leverte fra Baru, mens det verkstedet får delene fra hellanor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, det varte ca en uke. Problemet er tilbake. Har hørt noe om at en gåen tenningsmodul kan ødlegge coilene, så da spørst det om jeg får skaffe ny tenningsmodul. Noen som har slik liggendes eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje like billig å kjøpe et sånt coilsett på 034 da? Og så er du kvitt modulene og problemcoilene en gang for alle. Om du har mulighet å vente på en sånn pakke da selvfølgelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bildeleksperten på kongsberg

koster coilen 1610 pr stk inkl mva

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje like billig å kjøpe et sånt coilsett på 034 da? Og så er du kvitt modulene og problemcoilene en gang for alle. Om du har mulighet å vente på en sånn pakke da selvfølgelig :)

 

Kunne ikke vært mer enig.. 034-coilene har tenningsmoduler innebygd, så da slipper du tenke mer på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen av dere som kjører med disse coilene fra 034? Noen med bilde av hvordan det vil se ut i motorrommet kanskje? Frykter det blir litt lenge å vente for meg, men klart, det blir fort dyrt om man må drive å bytte coiler og tenningsmoduler hver uke, hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 034 coil kitet, fant ut at det var mye billigere å bytte til iforhold til å måtte bytte orginalcoilene.

 

Kan prøve å ta et bilde i morgen. Syns det var velbrukte penger:) Et problem mindre å tenke på også ser det ikke så veldig stygt ut heller syns jeg. Fikk plassert mine i torpedoveggen så hadde jeg ikke visst hvordan det skulle se ut hadde jeg nok trodd det var orginalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på 034 sine sider kan du laste ned monteringsanvisningen, der er det bilder. Jeg kjøpte settet, men problemet mitt har fortsatt. Må nok ha av toppen, ja. *sukk*..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet om tenningsmodulene i går, og da flyttet problemet seg fra toeren til femmeren, modul så da er vel saken biff! 2300 for ny på Møller. Er det andre enn Møller som selger disse eller? Fant den ikke på mekonomen sine nettsider. Er såpass avhengig av bilen at jeg må vertfall ha den ti å gå før jeg kjøper settet fra 034. Så vi får se hva som kommer med tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fins hos mekonomen. Jeg fant til S6'n med med 2.2 T aan motor. Litt usikker på om coilene er de samme. Ellers har jeg en løs coil som skal være i orden som du kan få kjøpt, bare ta kontakt på pm om du er interessert. Er coil fra S6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at pluggene dine er nye er ingen forsikring! Jeg hadde helt nye plugger på en RS2 som jeg hadde og kjørte superpent en lengre tur og etter å ha gjort det 200 km, så gikk den på 4 syl. Prøvde å gjøre pluggene rene, men til ingen nytte. Kjøpte nye plugger og bilen gikk fint den..

RS2 kan ikke kjøres pent! : smil : Nå hadde min riktignok MTM-chip, men alikevel tror jeg ikke disse motorene liker "pen-kjøring" over lengre tid uten en "utblåsning" en gang i blandt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond Vegard, det var tenningsmodulene jeg ikke fant å mekonomen, ser jeg rotet litt med ordene i siste innlegget mitt. Muli jeg er interessert i coilen din om det ikke går i orden med ny modul.

 

Roar, jeg er nok ikke av verste sort når det kommer til å kjøre hardt, men jeg tror nok alle med Rs2 har problemer med å kjøre pent hele tiden. Så bilen min får nok sin del av utblåsninger vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.