Hjelp til senking av Golf III

Anbefalte innlegg

Heisann!

Helt ny her så tenkte jeg skulle prøve dette her og hive ut noen spørsmål :)

Har en Golf III, 1.8 GL, 96-mod som jeg ønsker å senke. Har vært montert et senkesett på bilen før, tror det var 60mm både foran og bak. Men dette ble tatt av og erstattet med originalfjærer og dempere under EU-kontroll grunnet for liten klaring mellom skjerm og dekk (har 205/40 R17 på bilen) Var ikke særlig praktisk å kjøre med uansett, men nå ønsker jeg å "ordne" litt på dette igjen. Er det noen som har tips til meg om hva jeg bør kjøpe? Har letet litt på forumet her, men ikke funnet noe skikkelig svar. Mulig det er litt delte meninger om det..

 

Da jeg er litt grønn på dette området og er redd for å ødelegge så lurer jeg på om det er noen som kan gi meg en forklaring på hvordan montere et senkesett? Er det vanskelig, noe spesielt jeg bør passe på osv...? :)

 

Venter spent på svar...

 

Mvh

-Inge-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Inge Rasmussen

Heisann!

Helt ny her så tenkte jeg skulle prøve dette her og hive ut noen spørsmål :)

Har en Golf III, 1.8 GL, 96-mod som jeg ønsker å senke. Har vært montert et senkesett på bilen før, tror det var 60mm både foran og bak. Men dette ble tatt av og erstattet med originalfjærer og dempere under EU-kontroll grunnet for liten klaring mellom skjerm og dekk (har 205/40 R17 på bilen) Var ikke særlig praktisk å kjøre med uansett, men nå ønsker jeg å "ordne" litt på dette igjen. Er det noen som har tips til meg om hva jeg bør kjøpe? Har letet litt på forumet her, men ikke funnet noe skikkelig svar. Mulig det er litt delte meninger om det..

 

Da jeg er litt grønn på dette området og er redd for å ødelegge så lurer jeg på om det er noen som kan gi meg en forklaring på hvordan montere et senkesett? Er det vanskelig, noe spesielt jeg bør passe på osv...? :)

 

Venter spent på svar...

 

Mvh

-Inge-

du sier att det var for liten klaring? som att det skrapte eller var det noe han som utførte eu kontroll sa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk meldingen: "feil hjulutrustning framme" på EU-kontrollen, da senkesettet var godkjent i vognkortet med standard felg og ikke med 17" (felgene var ikke godkjent). Skulle være en viss klaring mellom skjerm og dekk og denne var da for liten mente han som tok EU-kontrollen..

Men ved kjøring så subbet dekkene framme oppi skjermen bare ved en liten hump..så det var egentlig ikke særlig praktisk å kjøre med..

Men du vet ikke om noen side her inne eller annen plass på internett hvor det står forklart i grove trekk hvordan montere et senkesett..tenker da på om det er noen spesielle problem en treffer på osv...?

 

*Inge*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki..

 

viste ikke att det skulle være bestemt klaring jeg.. jeg har sånn att det går kant i kant og ingen som sa noe på det på Eu kontrollen siden senkesettet var godskjent i vognkort..

 

Du kan valse hvis du skal senke litt, send en PM til Runar Jensen, han kan hjelpe deg med det..

 

Når jge monterte nytt i vår, så gikk det relativt lett, men husk på fjær klemmer.. sitter i 2 skruer i bånn på demperen og 1 på toppen, der anbefales det luftverktøy, gjør jobben veldig mye lettere..

 

har desverre ikke noe linkt til noe side der det står akkurat hvordan du gjør det.

 

Lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar, forresten :)

Okay, mulig de var veldig strenge på slike ting på verkstedet jeg var på..

Gikk det greit å montere det på din bil? Har hørt at det er noen styrekuler eller noe i den duren som kan være/er i veien og som er lett å ødelegge..? Vet ikke om det stemmer da..

Hvor mye senka du bilen din da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Inge Rasmussen

Tusen takk for svar, forresten :)

Okay, mulig de var veldig strenge på slike ting på verkstedet jeg var på..

Gikk det greit å montere det på din bil? Har hørt at det er noen styrekuler eller noe i den duren som kan være/er i veien og som er lett å ødelegge..? Vet ikke om det stemmer da..

Hvor mye senka du bilen din da??

plug&play (nesten ihvertfall) han som hjalp meg gjorde det på et verksted. hadde ikke no problemer med det vi når jeg monterte.. monterte justerbart, så jeg er ikke helt sikker på akkurat senking.. men ifra bakken og opp til øverste delen på skjermbuen (med 17") så er det 57 cm.. har omtrent 1/4 av gjengene igjen foran og nesten halve bak.. men skal senke mer bak til sommeren igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.. Får håpe at det går like bra når jeg skal til å skru da..hehe :)

Må bare få tak i senkesett og slike ting..kan jo gi en tilbakemelding når den tid kommer, hvordan det har gått.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Inge Rasmussen

Okay.. Får håpe at det går like bra når jeg skal til å skru da..hehe :)

Må bare få tak i senkesett og slike ting..kan jo gi en tilbakemelding når den tid kommer, hvordan det har gått.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Inge Rasmussen

Heisann!

Helt ny her så tenkte jeg skulle prøve dette her og hive ut noen spørsmål :)

Har en Golf III, 1.8 GL, 96-mod som jeg ønsker å senke.

 

 

Har senka min. samma bilen

 

 

40 mm forran og bak. Med gule hardhets justerbare koni. og 16*7,5 215 40 16. Kan ikke fatte å begripe hvordan du skal klare å få mere. Jeg får ikke plass til 225 50 16 feks. Subber no jævlig.

 

Går heller ikke med orginale dempere.

 

Så vet du nå mine erfaringer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..det var da snodig..men det subbet jo rimelig greit når den var senket, ja...

Hvilket merke senkesett har du montert på din da?? Noe du kan anbefale?? Hvordan er klaringen til bakken med 40mm på??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R senkefjører. Kan godt anbefales. Hardhetsjusterbare koni eller orginaldemperne er det ikke så mye forskjell på syns jeg. Litt hardere enest.

 

Klaringen er vel god nok den. Men jeg har skjørt og modda fangere. Så jeg får ikke under garasje jekk. Kjører uten naa pga daarlig brøyting og mere modding. Subber ikke mer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vals ut skjermene dine og monter på i gjenn det gamle senkesettet, hvis ikke ville jeg sjekket hvilket innpress det va på felgene dine.

 

Helge F 225 50 16 er alt for stort i forhold til hva som er lov. 215.35.16 så slutter det nokk å subbe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, valse skjermene..Er ikke det mye arbeid, pluss at det koster en del...? Hva menes med innpress?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.