#1 Skrevet Januar 8, 2009 http://smp.no/article/20090108/NYHETER/111640303 Denne strekninga er tydeligvis kraftig utsatt Tre (?) ulykker nå, siste året tror jeg, med stengt vei og personskade til følge? Dette krysset svinger jeg ut og inn av daglig så jeg klarer ikke unngå å spekulere litt i hva som kan ha skjedd... når du kommer fra Johan R og skal ut på hovedveien er det alltid glattere nede i krysset, uansett hvor bar og fin veien er ellers. Her er det kanskje en som har utsatt bremsinga til siste meterene og plutselig oppdaget at der var det bare stålis med regnvann på så han sklier ut i veien. Jeg stoppet der selv for 5 timer siden, og jeg så heldigvis isen før så jeg rakk å bremse. Enten det eller så har han gitt opp å stoppe og sjangset på å utnytte en usannsynlig liten luke, og det skjærte seg. Fra der jeg bor har jeg god oversikt over johan r. og veien ned mot krysset og jeg synes det skremmende mange som kommer durende i 60-80 forbi butikken og ikke begynner å bremse før de har passert broa! Til og med når det er glatt faller det de ikke inn å bremse før, selv om de har vikeplikt for de som kommer fra broa også. Så enten ryker felgene eller mer når de treffer øya, eller så treffer de en bil som kommer minst like fort opp fra hovedveien (der alle, inkl jeg kutter svingen veldig), eller så sklir de ut på veien når det er glatt, som sikkert har skjedd her. Er det noen som ser kjente biler forresten? Det var det første jeg kikket etter. Hvis noen kjenner de involverte så send et pip så fjerner jeg spekulasjonene... jeg ville bare gjøre oppmerksom på at det ofte er monsterglatt nede i krysset selv om veiene rundt er bare og fine. Utallige biler har ødelagt felgene der når de ikke klarer siste svingen og treffer øya. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2009 (endret) LItt skummel utkjørsel det der.. Kom mot Johan R. nå i sted,så Viking bilen kom ut derfra med en hvit Mitsushitsi bakpå.såg ikke godt ut... Rimelig smadra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2009 kjørte forbi å den kvite var ikke mye igjen av! klipt av taket med... merca var ikke så gale men lastebilen hadde no kjørt se godt ut i grøfta da så d har nok smelt bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2009 Ser for meg at det var rimelig heftige køer? Siden dette er den eneste gjennomfartsveien fra ålesund og omegn til sula, hareid/ulsteinvik og ørsta/volda (uten store omveier) så ser jeg for meg kø minst til vegsundbroa. Spørs hvor lenge veien var helt stengt da selvfølgelig før de begynte med dirigering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2009 ja trafikken gikk kun til sula.. grei fart men andre veien sto d helt stilt fram til i 4tida.. SYK kø! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2009 Va kø heilt til shell i 4tia i dag, sto i køa til ej kom opp på dinna grusveien oppom Cramo (mot fjellet) snudde der å kjørte inni vika å gjor nokken ærend, kom tilbake klokka 5 va der ingen bila Men de va nokken som snakka om at en lastebil hadde fått motortrøbbel mens han sto i køa så han blei stående 10-15 meter ifra krysset der Johan R ulykka va. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2009 Står i SMP at ulykken ikke skyldes at en bil har kommet ut fra krysset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 9, 2009 Står i SMP at ulykken ikke skyldes at en bil har kommet ut fra krysset. Stemmer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2009 Vakje de forbikjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 9, 2009 Stemmer.. Vakje de forbikjøring? Ingen av personbilene ser ut til å være veldig skada i fronten... noe man skulle tro når det smalt så mye som det tydeligvis gjorde mot den hvite, og det var en lastebil inne i bildet! Hvis det ikke var en bil som kom uventet ut på veien fra krysset, så aner ikke jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2009 Den kvite shitsuen var jo smadra i ræva da så har en teori om at den har snurra og truffet lastebilen med ræva. Det var det første som slo meg ivertfall. Ellers er det og resten bare synsing. Får vell vite ettekvart ken som gjor ka.. Noen som kjente dinna jentungen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 11, 2009 Har hørt at jenten er fra Sula men er bosatt i Kristiansand eller noe. Husker ikke nøyaktig hva jeg ble fortalt men det var ivertfall noe sann. Hun var hjemme for å besøke familien sånn jeg forsto.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 11, 2009 Det siste jeg har fått høre er at den hvite bilen kom fra langevågen/sulesund (den retninga) og skulle svinge av til venstre opp mot johan r. Bak kom lastebilen i godt driv og hadde oppmerksomheten et helt annet sted, så den hverken bremset eller svinget unna og traff den hvite. Den hvite har da sikkert kommet over i det andre kjørefeltet med mye møtende trafikk og fått to biler til involvert. Hvis det er dette som har skjedd og lastebilen hadde 70-80 som resten av bilene så er det rart ingen ble mer skadet. Det gir i hvertfall mening når man ser hvor ødelagt den hvite er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 11, 2009 Det siste jeg har fått høre er at den hvite bilen kom fra langevågen/sulesund (den retninga) og skulle svinge av til venstre opp mot johan r. Bak kom lastebilen i godt driv og hadde oppmerksomheten et helt annet sted, så den hverken bremset eller svinget unna og traff den hvite. Den hvite har da sikkert kommet over i det andre kjørefeltet med mye møtende trafikk og fått to biler til involvert. Hvis det er dette som har skjedd og lastebilen hadde 70-80 som resten av bilene så er det rart ingen ble mer skadet. Det gir i hvertfall mening når man ser hvor ødelagt den hvite er. Dette stemmer...Jeg vet hvem som kjørte lastebilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 11, 2009 Dette stemmer...Jeg vet hvem som kjørte lastebilen. Va de han Audun som kjørte lastebilen eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 11, 2009 Va de han Audun som kjørte lastebilen eller? navn er vell ikke noe å offentligjøre her inne uansett om det går bare på fornavn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 11, 2009 Han hadde strekt seg etter mobilen og så ikke bilen foran. kjørte nesten over den stakkars bilen. (dette var da en tydeligvis meget opplyst postdame som sa til meg,ho kom det det andre som står her også) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...