Passaten fikk en smell i dag, Passat vs John Deere (traktor)

Anbefalte innlegg

Vel, da var skaden skjedd. Var ute på glatta i dag på et "oppdrag" for en kollega. Trenger ikke gå mer inn på det, er ikke vesentlig.

 

Saken er den at det var ikke strødd eller saltet, ingen ting var gjort. I tillegg så låg det litt snø på veien og ikke nok med det, men det var slått over til mildere vær = regn og resultatet var da at det ble blankis, snøen var blitt til slaps fom frøs.

 

Etter litt forsøk på å redde situasjonen ble bilen stående på tvers i veien (180* sving + bakke + is + piggfritt = : eek :, selv med 4Motion)

 

Blir da stående og bestemmer meg for å ikke prøve noe mer, da jeg vet slaget er tapt. Ansvarlige for veien kommer med traktor og pøser på med sand. Men gubben i traktoren svinger forbi Passaten og inn på oppsiden, sånn at vi står side om side. Traktor begynnerda å skli (ikke piggdekk eller kjetting på : klø : ). Sklir med fronten slik at lesseapparat/skuffe treffer hjørnet bak, sklir over hjørnet og planter skuffa inn gjennom sideruta.

 

Har sett på skaden, og det kan faktisk se ut som jeg har hatt englevakt oppi dette, for det ser ikke ut som d-stolpen er skadet, bare luka og glasset.

 

Så nå blir det en tur til Møller Skadeavdeling for takst og rep. Dette burde vel gå 100% på motpartens forsikring? PS. Jeg hadde satt på nødblink, men ikke fått opp varseltrekant. Uansett, så stod jeg slik til at føreren av traktoren såg meg TIDLIG, og kan ikke si at jeg stod "skjult"

 

Litt spm;

 

Hva må jeg passe ekstra godt på i denne situasjonen? Vil jo ikke ha noe tap på dette.

 

Hva kan en sånn skade komme på?

 

Ny original bakluke, kommer den med viskermotor og alt det der inni, eller er det bare skallet som kommer og deler blir flyttet over (visker bak er ikke 100%, spylerdyse følger med viskerarm.........)?

 

Bør jeg dokumentere skaden noe mer i form av bilder?

Skade_side_08.01.09 (Medium).jpg

IMG_5388 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altid greit å ha noen bilder som dokumentasjon, den nye luke kommer berre som skal, uten innmat(skrudde deler) så lenge du stod i ro når uhellet skjedde er det motpart (traktoren) sin skyld, du bør og ringe forsikring selskapet ditt å melde skaden din å få eit skadenr. av dei. møller trenger det for å taksere skaden. denne skade er vell på cd 10-15000.- alt ettersom om dei bruker oppigjen bakruta eller ikkje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny bakluke kommer uten alt innhold! alt blir flyttet over... Blir nok over 10000kr noe arbeid her og, ser ikke om det er noe retting/lakkering av bakskjerm ? Men det var ikke store skaden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

altid greit å ha noen bilder som dokumentasjon, den nye luke kommer berre som skal, uten innmat(skrudde deler) så lenge du stod i ro når uhellet skjedde er det motpart (traktoren) sin skyld, du bør og ringe forsikring selskapet ditt å melde skaden din å få eit skadenr. av dei. møller trenger det for å taksere skaden. denne skade er vell på cd 10-15000.- alt ettersom om dei bruker oppigjen bakruta eller ikkje.

 

Okay. Får vel spytte inn litt $$ da, og få en ny viskermotor.

 

Tviler på at dem klarer å få ut ruta uten at den sprekker. Knekken er "litt" nærme glasset. :)

 

Har allerede ringt forsikring og det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny bakluke kommer uten alt innhold! alt blir flyttet over... Blir nok over 10000kr noe arbeid her og, ser ikke om det er noe retting/lakkering av bakskjerm ? Men det var ikke store skaden!

 

Kan ikke se noen skade på bakskjerm, så har hatt en del flaks tror jeg. Synlig karrosseri-skade for mitt øye er kun luka. Den og sideruta da. Pakning og list på siderute tapte jo selvfølgelig kampen mot en 5-6 tonns traktor. Men må si det selv at det ble ikke store skaden mtp hva som traff bilen.

 

Det kjipe er jo at jeg sto på utsiden av bilen og såg på at traktoren begynnte å skli på isen. Sa faktisk høyt med meg selv; "Faen, der ryker bilen."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har skrevet skademelding på dette.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du har skrevet skademelding på dette.....

 

Skademelding er skrevet nå. Liten bygd, der "alle kjenner alle", så såg det ikke som et problem å vente til nå med å skrive skademelding. Og føreren av traktor vet jeg godt hvem er, og dette er ikke en "kjøre-på-og-stikke-av-type". Dem finnes enda di der, men blir stadig færre av dem. :P

 

Kan jo legge til at fører av traktor er annen en registrert eiger (fører er far til eiger, firma). Fører sa at det var hans feil, så dette kommer jo jeg greit utav, og godt er det. Kan ikke se at jeg har gjort noe feil egentlig. Stod jo "fast" i grøfta. "fast" betyr at bakhjula stod i grøfta, men kunne godt kommet meg vekk (noe jeg også gjorde etter strøing). Men valgte å bli stående fordi resultatet hadde blitt MYE værre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om fører er annen enn eier av kjøretøyet så går det fortsatt på forsikringa på kjøretøyet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om fører er annen enn eier av kjøretøyet så går det fortsatt på forsikringa på kjøretøyet

 

Jepp, er klar over det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dem burde klare å ta ut den ruta... men pakningen blir veldig fort ødelagt da man skal ta ut ruta på disse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dem burde klare å ta ut den ruta... men pakningen blir veldig fort ødelagt da man skal ta ut ruta på disse

 

Okay. ja ja, samme f*** igrunn. Bare det blir fikset, så er det nå greit nok. Men håper jo på ny rute + luke da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.