#1 Skrevet Januar 8, 2009 jeg har sendt toppen til overhaling, og skulle ta av hjulet, så gikk jo selvfølgelig motoren rundt, og stemplene har forandret posisjon... Audi 100 2.3 E c4 AAR hvordan finner jeg øvre dødpunkt? ser jeg på kamakslingen et dødpunkt der også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2009 Øvre døpunkt er der Stempel nr. 1 er på topp. Kamaksel døpunktet ser man sikkert på lokket på toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2009 Øvre døpunkt er der Stempel nr. 1 er på topp. Kamaksel døpunktet ser man sikkert på lokket på toppen. stempel nr 1 er det nærmest fronten ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2009 Er ett merke på svinghjulet som skal korrespondere med ett hull bak på venstre side av motoren/clutch-huset, mener jeg å huske. Er en 4x5cm ca gummikloss over der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2009 stempel nr 1 er det nærmest fronten ? Jepp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 8, 2009 er vel ikke så ille og få alt til og stemme. regner med at kammen har et dødpunkt også som stemmer med blokka?? noen som har bilder av dette eller en link..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2009 er vel ikke så ille og få alt til og stemme. regner med at kammen har et dødpunkt også som stemmer med blokka?? noen som har bilder av dette eller en link..? Det er et merke på reimhjulet på kammen ja , ca klokka 1330 ish finner du merket i toppen som du faktisk kan se i inspeksjonshullet i blokka Om jeg ikke tar feil da... AAR vel samme som NG mer eller mindre trooor jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 9, 2009 får toppen tilbake idag, og slipesett forhåpentlighvis idag, så da gjennstår det og se om dette går seg til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2009 har vært og studert litt idag, ser at det er et inspeksjonshull i startkransen (hvis det er det den heter?) der er det noen merker, men ingen merker på selve clutchhuset..?? og på svinghjulet er det et ved mutterne, en slags tapp... som peker innover mot svinghjulet... bak der er det er deksel som som har en liten utforming igjen ca kl 1300... så det jeg ikke forstår her er..?? hvis øvre dødpunkt er når den nærmeste sylinderen er på topp ( sylinder nr 1) så stemmer inegn av de andre punktene..?? håper flere som kan bekrefte dødpunkt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 9, 2009 Setter du stempel 1 på topp, bør du kunne se et merke enten i clutchuset eller på den forreste reimskiva, og husk å dreie kammen til ca. riktig punkt (innsug og utblås lukket med lobene pekende opp, sikkert et merke der også. Kammen er helt sikkert dreid rundt hvis du har sendt toppen avgårde til overhaling!) så ikke noen ventiler treffer et stempel på topp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 9, 2009 Setter du stempel 1 på topp, bør du kunne se et merke enten i clutchuset eller på den forreste reimskiva, og husk å dreie kammen til ca. riktig punkt (innsug og utblås lukket med lobene pekende opp, sikkert et merke der også. Kammen er helt sikkert dreid rundt hvis du har sendt toppen avgårde til overhaling!) så ikke noen ventiler treffer et stempel på topp. skal se imorgen... nå skal jeg bytte ventil-tettninger, det var veldig gøy uten rett verktøy:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...