Anbefalte innlegg

hei dere glupe folk der ute...

jeg var ute å kjørte i dag, så plutselig begynte d å tikke i motor'n min. hadde ikke no spess høyt turtall når d skjedde... når jeg gir gass så holder den på å "dø", blir sånn "bahhh" lyd lissom når jeg gasser, nesten som om den drukner.... hva kan dette være??

trenger tips ASAP ! er veldig avhengig av bilen....

mvh T3pp3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja si det.....kan være mye det...litt vanskelig å si uten å høre på det selv....står bilen din hen da?...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

foreløpig på grenland auto, men henter den i morra.... for har fått noen tips hva jeg kan gjøre før den går på "oprasjonsbordet" dems.... me tanke på at jeg ikke er lagd av penger og hørt priser på de delene d kan være.... og verksteder ekke akkurat seine me å bytte ut d som koster flesk ! ellers står den på cocheplassen etter kl 16.30, viss ikke jeg er ute å cruiser litt da.... varmer "jenta" mi.... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får bare si fra hvis jeg skal kikke litt på den evt lese ut feilkoder....begynner å kunne den motoren litt nå ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp... du har pm.... så vi snakkes nok... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet var at av en eller annen merkelig grunn har d blitt hull på reg.reim og i følge dette har da reg.reima hoppet over 3 tenner, dermed en brå tikking som kommer plutselig.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men no har du fått det fiksa? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

me tanke på at reg.reima er byttet for ca 2 mnd'er siden, håper jeg dette er en delegaranti.... venter tlf i morra og skal en tur innom verkstedet oxo. de måtte sjekke hvorfor dette har oppstått osv for å finne ut om d er garanti.... de trodde ventilene hadde klart seg, men måtte sjekke sånn tilfelle.... håper å ha mer info i morra...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du hatt flaks hvis du ikke har tatt ventilene...3 tenner er ganske mye vil jeg si.....kan hende reima har vært for slakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis reima er byttet på ett verksted , er det 3 års garanti på delene og jobben.Dette opererer ihverfall møller med.Hvorvidt

delegarantien gjelder ved selvbytte er jo vanskelig å si.

påstand mot påstand (feilmontert osv)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er bilen ferdig, og de sa d hadde klart seg. men d gjenstår jo å høre d da, når jeg skal hente den etterpå. de nevnte oxo at d er litt ulyd fra ventilstrammer'n (kjede), og burde snart byttes. noen som har gjort dette før som er villig å hjelpe meg, siden de nevnte at delen koster 3 lakser ca.....?? og de er ikke snaue me å skrive timer på sånt.... + (verksted er faen ikke grådige heller) de nevnte at jeg oxo burde bytte bremse klosser OG skiver .... de syns de så slitt ut.... er d forno da ? lite å gjøre der oppe eller ? dette er hos Grenland Auto....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være alverdens jobb med å bytte det der. Du trenger en ny løfter og nytt kjede, samt nytt topplokk deksel.

Er bare å løsne litt på kammen så skal det være bare å ta den ut og sette inn en ny del.

Skivene er jo bare å måle de...har et minstemål stemplet inn i siden...

Skiver og sånt er en rein drømmejobb å bytte på den bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker... ble litt OT nå men men... fint å vite at d er folk i nærheten som kan hjelpe viss d trengs.... har planer om å bytte til større bremser oxo grunnet store "sko" til våren.... men får se hva "boka mi" tillater....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.