Oljeskift tiptronic med flushing

Anbefalte innlegg

Noen som vet om verksted i Bergensområdet som gjør oljeskift på tiptronic girkasser med full "spyling" til grei pris? Dvs. de kobler seg på med et apparat på oljekjøler som pumper inn olje mens motor/girkasse går til det kommer like ren olje ut igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan høre med auto-sentrum, mener de flushet systemet når de tok min i sommer, de er mye billigere enn Møller i allefall:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan høre med auto-sentrum, mener de flushet systemet når de tok min i sommer, de er mye billigere enn Møller i allefall:D

Den er grei, da skal jeg sjekke de. Møller tar forøvrig ca 6500 uten flushing...: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, men Auto-Sentrum tok 4-5000:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, men Auto-Sentrum tok 4-5000:)

I Stavangerområdet er et et par stk som gjør dette for 3700-3800 med alt. Bør være noen i Bergensomårdet som kan klare dette til samme pris.... alt over 4000 er dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, må har jeg funnet fram kvitt'en. kostet 4000,- og vw-audi klubb medlemmer får 10% så da er vi nede i 3600,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikkje prisen på olje og filter, men me tar 1200kr for jobben olje og filter bytte uten flushing av systemet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-sentrum gjør ikke flusing av girkasse. De skulle forøvrig ha 4500 for et oljebytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto-sentrum gjør ikke flusing av girkasse. De skulle forøvrig ha 4500 for et oljebytte.

Nei okei, de her gjør det gjerne om du spør.

http://www.automatgear.no/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei okei, de her gjør det gjerne om du spør.

http://www.automatgear.no/

Sjekket med de også for noen dager siden. De kan ikke sette fast pris. De tar fra 4500 + tillegg for olje ettersom hvor mye bruker på å spyle igjennom og MVA på toppen av dette : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke fatte hvorfor sette dette bort på verksted, 1500 så har du olje, filter og pakninger og det som skal til..

Bruker 1-2 timer på bytte + og sette bilen på bokker etc, Så lar seg gjøre fint på 4 timer selv om du aldri har skrudd bil før. Og da renser du bunnpanna og magnetene, pumpe fås kjøpt på biltema for 189,-

Ligger en veldig fin guide her, http://www.zervos.se/ATFbyte.htm

Sparer deg fort 2-3-4 tusen og det kan du handle enda mer verktøy for så sparer du enda mer på neste ting du skal fikse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke fatte hvorfor sette dette bort på verksted, 1500 så har du olje, filter og pakninger og det som skal til..

Bruker 1-2 timer på bytte + og sette bilen på bokker etc, Så lar seg gjøre fint på 4 timer selv om du aldri har skrudd bil før. Og da renser du bunnpanna og magnetene, pumpe fås kjøpt på biltema for 189,-

Ligger en veldig fin guide her, http://www.zervos.se/ATFbyte.htm

Sparer deg fort 2-3-4 tusen og det kan du handle enda mer verktøy for så sparer du enda mer på neste ting du skal fikse.

Fulstendig klar over over hvor enkelt det er å bare dumpe olja og skifte filter selv. Men ønsker å få ut all olje i konverter og i oljekjøler og få vasket litt ekstra da det ikke har vært skiftet på denne kassa før. Er litt krøll med temperatur og giring på kasse, så derfor ønskes det et skikkelig oljeskifte og så lenge en normalt får dette for under 4000 så betaler en for dette... har fått time på et verksted som gjør dette for 3750 og som har peiling på girkasse, men det er ikke i Bergensområdet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du kobler av foran ved oljekjølern og bare kjører ut gammel og inn ny, hvordan har du tenkt og bytte filter og grundig rengjøre bunnpanna og magnetene da?

Prosedyra blir vel, koble seg på fremme ved oljekjøler og pumpe ut alt som er der, så ta ned bunnpanne og filter og rengjøre den og magnetene, sette på nytt filter, og så fylle på olje? Spør kanskje dumt siden du setter bort jobben, men kjekt om du spør åssen dem gjør det og skriver det her så vi andre kan lære:)

Får når jeg bytter får jeg bare ut halvparten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo hadde vert greit og fått ut alt engang,,, ikke bare halvparten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk gjort oljeskift for litt over 2 år siden på denne måten. Husker ikke helt i detalj hvilken rekkefølge dette ble gjort. Men grovt sett så var det av med bunnpanne og dumpe olje, husker ikke om de pumpet noe ny olje eller blåste med luft igjennom før de skiftet filter. Deretter etter rengjøring av bunnpanne var det på med nytt filter og bunnpanne igjen. Deretter ble det fylt opp med olje. Så koblet de på slanger fremme med oljekjøler med ny olje og en med retur. Deretter startet bilen og en kjørte inn ny olje helt til oljen som kom i retur var like blank som den som gikk inn. Gikk med ca 11-12 liter olje.

Dette ble gjort på en bil nå på samme sted nå i Stavanger, men var ikke med selv denne gangen. Kostet 3750 ink alt/mva. Har enda ikke funnet noen i Bergen som gjør dette til samme pris.

Gjør det selv varianten av dette uten å tukle med oljekjøler osv. er kanksje å ta ned bunnpanne, tømme olje og rengjøre bunnpanne. Deretter skru på bunnpanne uten å skifte filter og pakning. Fylle opp med ny olje, deretter kjøre denne oljen godt rundt før en tar en nytt oljeskift med nytt filter, pakning og olje. Ikke helt det samme, men en får vasket litt mere dritt ut en bare å tømme oljen en gang. Totalt vil det vel gå 10-12 L på dette så vil koste litt mere i olje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk gjort oljeskift for litt over 2 år siden på denne måten. Husker ikke helt i detalj hvilken rekkefølge dette ble gjort. Men grovt sett så var det av med bunnpanne og dumpe olje, husker ikke om de pumpet noe ny olje eller blåste med luft igjennom før de skiftet filter. Deretter etter rengjøring av bunnpanne var det på med nytt filter og bunnpanne igjen. Deretter ble det fylt opp med olje. Så koblet de på slanger fremme med oljekjøler med ny olje og en med retur. Deretter startet bilen og en kjørte inn ny olje helt til oljen som kom i retur var like blank som den som gikk inn. Gikk med ca 11-12 liter olje.

Dette ble gjort på en bil nå på samme sted nå i Stavanger, men var ikke med selv denne gangen. Kostet 3750 ink alt/mva. Har enda ikke funnet noen i Bergen som gjør dette til samme pris.

Gjør det selv varianten av dette uten å tukle med oljekjøler osv. er kanksje å ta ned bunnpanne, tømme olje og rengjøre bunnpanne. Deretter skru på bunnpanne uten å skifte filter og pakning. Fylle opp med ny olje, deretter kjøre denne oljen godt rundt før en tar en nytt oljeskift med nytt filter, pakning og olje. Ikke helt det samme, men en får vasket litt mere dritt ut en bare å tømme oljen en gang. Totalt vil det vel gå 10-12 L på dette så vil koste litt mere i olje...

Det jeg tror jeg gjør er og bytte olje vert 30k og filter og pakninger ver 60k, blir vel omtrent like bra som og bytte alt hver 60k vil jeg tro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.