s4 c4 aut-man ombygging, veiv!

Anbefalte innlegg

nå har jeg tatt av kasse og konverter, og så sitter det igjen en ring som sitte på selve veiva, den sitter fast virker det som, og svinghjulet passer ikke på grunn av at bærelageret i svinghjulet går ikke inni veiva, skal den ringen som sitter der tas av eller har jeg feil svinghjul? ganske sikker på sving hjulet. originlalt s4 dobbelmasse svinghjul...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønte ikke dette helt, kunne du tatt et bilde eller to?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om det er med disse som på R5 dieselen.

Der passer ikke veiva på manuell girkasse om bilen ble levert med automat originalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså så er det forskjellig veiv på automat og manuell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om det er med disse som på R5 dieselen.

Der passer ikke veiva på manuell girkasse om bilen ble levert med automat originalt.

Er du helt sikker på det? det er en slags adapter som sitter inni veiva ved svinghjulet som må pelles ut med varme eller lignende hvert fall... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det det adapteret jeg mener;) takk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På R5 2,5 tdi automat sitter det en hylse inn i veiva, med hensikt å sentrere svingskive/startkrans. Ser ut som et rør med en stor skive i den ene enden. Den sitter presset inn i veiva, og kan tas av ved å slå med meisel, harde slag, vekselvis fra hver side i overgangen mellom "skiva" og veiva. Da går den sakte ut.

Det er sikkert også mulig å sveise på noe mer feste for å trekke den ut på en kreativ måte.

Tipper dette er samme opplegg på bensinmotorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har demontert 2 slike på bensinmotor, den ene delte jeg i 2 med stikksag den andre slo jeg ut med meisel som Steinar nevner her. De sitter noe jævelsk disse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.