#1 Skrevet Januar 9, 2009 Kjørte idag ut fra jobb med normalt turtall fra 2 og i 3 gir. da jeg skulle gire fra 3 til 4 rikket ikke girspaken seg. alt var bom fast. etter en stund rotet jeg litt med kassa og fikk den i femtegiret. prøvde tilbake til 3, alt er sirrup. Clutchen fungerer utmerket. Eneste som slo meg er at det skrapet litt snø i understellet da jeg kjørte ut fra jobb, men ikke av betydning. virker ikke realistisk at det kan være årsaken? Bilen står nå utfor døra i 3 gir, heller det enn 5 giret: bh : km stand 135.000, har ikke holdt på med noe tullkjøring heller, kom helt plutselig dette. Må ta skikkelig hardt i for å få bytta fra 3 til 5, tørr ikke å gjøre det så mye heller. Ingen lyder eller noe som helst. Noen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2009 sikkert bare noe stag som har kommet ut av posisjon:) Ta en titt på det først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2009 Kan være giroverføringene ja, er bare å sjekke det. Skader ikke å se om det er olje/ bytte olje på dunken heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2009 Ja folkens, har jeg ikke ladet opp med en god latter før fikk jeg vertfall gjort det nå nettop:) Slangen som går til oljeåndinga med et lite filter på, har havnet nedi giroverføringstagene og blokkert nesten alt:D den lå slik til at du så faktisk ikke at den gikk i klem før jeg fikk bilen opp på bukken og fikk sett over alt. Ikke rart det ikke gikk noe vei, kan puste lettet ut nå! Clutchen fikk seg en rimelig overhaling etter at jeg tok av i 3 giret på flat mark, men heller det enn en kaputt girboks;) Lukten som er inni bilen nå er vel ikke langt fra sursvidde tennisokker om jeg ikke tar helt feil:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...