Anbefalte innlegg

Er det noen som har ettermontert parkeringsvarmer(Webasto) i Audi A6 4F 2,0 tdi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ettermontert på Passat 3C 2.0 TDi, det kostet ca 10.000,- for et par år siden.

Litt usikker på om det er tilleggsvarmer på A6 4F. Kontakt Kolberg Caspary, de er importør av Webasto.

Kolberg Caspary Lautom AS

Avd. Webasto

Røykenveien 70, 1386 Asker

Tlf. 66 75 30 10 -Faks: 66 75 30 08

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke tilleggsvarmer på A6 4F 2.0 tdi, det var derfor jeg lurte på om det var noen som har ettermontert parkeringsvarmer på A6 4F 2.0 tdi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

det er nok parkerings varmer for den bilen ja. Broren min har en slik bil med originalt montert webasto. Så jeg kjøpte en lik bil og er interessert i å ettermontere sjølv. Det blir spennende om flere kommer med innlegg. Kan legge mere info etter hvert. Har annskaffet noen deler i det siste for prosjektet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

det er nok parkerings varmer for den bilen ja. Broren min har en slik bil med originalt montert webasto. Så jeg kjøpte en lik bil og er interessert i å ettermontere sjølv. Det blir spennende om flere kommer med innlegg. Kan legge mere info etter hvert. Har annskaffet noen deler i det siste for prosjektet

Hei

Hvilken års modell er broren din sin bil, har hørt at Audi har begynt å orginalmontere Eberspächer på nye A6 og de er jo en del dyrere, jeg fikk tak i en Svensk monteringsannvisning for ettermontering av Webasto for 2.7 og 3.0 men ingen for 2.0 tdi, så hvis noen har monteringsanvisning for 2.0 tdi er jeg veeeeldig interesert.

Hvis noen trenger for 2.7 eller 3.0 er det bare å sende PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har en 2006 modell. Og da er det webasto. meget fin ting altså. Det er en t90 original audi fjernkontroll med rekkevide på 1000m. Er jo koblet med bus så en har da mulighet inne i bilen å slå på og av timer etc gjennom mmi. Har ikke noen kobling sjkema men har par bilder fra etka om div komponenter som trengs. Den du har fra 2.7-3.0 er ikke det noe av det samme egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også skaffet en webasto med dele nr 4F0265081L den er vell og brukt i 3.0 tdi for så vidt men kan brukes i 2.0tdi også. Det er det hos broteren i hvertfal. Har du da den kobling skjema til 3.0tdi så burde det vare fint da det er vell snakk om 6-7 ledninger i alt. Jeg kan maile deg de komponent bilder av h,,,,,,,,,,,,,,mmnn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også skaffet en webasto med dele nr 4F0265081L den er vell og brukt i 3.0 tdi for så vidt men kan brukes i 2.0tdi også. Det er det hos broteren i hvertfal. Har du da den kobling skjema til 3.0tdi så burde det vare fint da det er vell snakk om 6-7 ledninger i alt. Jeg kan maile deg de komponent bilder av h,,,,,,,,,,,,,,mmnn

Du har PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Savner Webasto selv og sjekket med Kolberg Caspary.

Ettermontering av Webasto med fjernbetjening koster 23.750,- og med digitalt ur ca 20.000,-

Ikke direkte billig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelper ikke dere, men på volvoen så er webasto orginalt og det koster ca 2 lapper for en software oppgradering for å kunne bruke den som parkeringsvarmer med 2 forskjellige tidsinnstillinger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Savner Webasto selv og sjekket med Kolberg Caspary.

Ettermontering av Webasto med fjernbetjening koster 23.750,- og med digitalt ur ca 20.000,-

Ikke direkte billig..

Er det en thermo top C som monteres i 2.0 tdi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en thermo top C som monteres i 2.0 tdi?

Det regner jeg med, var det jeg fikk montert i Passaten ihvertfall. Glemte å spørre i farta..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det regner jeg med, var det jeg fikk montert i Passaten ihvertfall. Glemte å spørre i farta..

Norsk solgte passat 3c`er med diesel har thermotop C som "standard" bare at den er programmert som tilleggs/kjørevarmer. Det du da har fått ettermontert er oppgrade kit slik at den kodes om til en parkeringsvarmer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i kontakt med et Audiverksted i Sverige, her er svaret jeg fikk angående dieselvarmer i Audi A6 2.0 tdi

"Hej!

Har undersökt detta med Audi och de har inte tagit fram någon dieselvärmare som vi kan montera på Er Audi, tyvärr.

Bifogar service enligt önskemål

Tack för Er förfrågan

Vänligen / Markku

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelper ikke dere, men på volvoen så er webasto orginalt og det koster ca 2 lapper for en software oppgradering for å kunne bruke den som parkeringsvarmer med 2 forskjellige tidsinnstillinger :)

Hehehe den var god. men det er jo en volvo. Aldrig vart en bil det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp igjen denne tråden jeg....

Jeg har samme bil (2006 A6 2.0tdi).

Finner masse på Ebay, er dette: http://cgi.ebay.de/Audi-A6-4F-Standheizung-Diesel-Heizgeraet-Webasto_W0QQitemZ400025003443QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item5d235925b3 alt jeg trenger for å ettermontere?

Ser Kufatec selger ett ledningssett til webasto, trenger jeg det itillegg, og er isåfall da anlegget som originalmontert???

Syns det virker mistenkelig billig....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, her trenger du nok en god del til, spør Asmir Grabovac, jeg vet han skulle montere orginal webasto

Selv har jeg montert en standard Termotop C, men det blir jo ikke som den orginale som du kan styre via MMI.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp igjen denne tråden jeg....

Jeg har samme bil (2006 A6 2.0tdi).

Finner masse på Ebay, er dette: http://cgi.ebay.de/Audi-A6-4F-Standheizung-Diesel-Heizgeraet-Webasto_W0QQitemZ400025003443QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item5d235925b3 alt jeg trenger for å ettermontere?

Ser Kufatec selger ett ledningssett til webasto, trenger jeg det itillegg, og er isåfall da anlegget som originalmontert???

Syns det virker mistenkelig billig....

så på linken din, har undersøt veldig rundt dette i siste da jeg prøver å få starta min tillegsvarmer i caddy`n...

det som er vanlig i vag bilene nå er en thermo top V som jeg har skjønt.. denne er can bus styrt og er trasig å få igang som parkeringsvarmer uten at det koster masse. har snakket med caspary folka men de raner deg jo for en oppgradering.. tar 15k bare for oppgradering om du har varmeren fra før.

men dette er ensete varmerne du kan få til å bli som org. tror jeg.

men jobber med en annen løsning, er en annen måte å trigge varmeren på som parkeringsvaremer. kommer tilbake med det om jeg får det til..

det letteste ved ettermontering er en thermo top C uten can-bus. disse kan monteres i alle bilene, hvis det er plass, da kan man bruke ur fjernkontroll uten problemer. ligger faktisk noen på finn.no. men disse blir helt eksterne fra bilen, sliter litt da med vifte styringen men dette lar seg også gjøre. er komponenter som kan overstyre vifte automatikken sammen med varmeren, dette drive jeg også å finner ut av nå.. veit mer om 1 uka når delene kommer fra tyskland.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jo tro at om det er en originalmontert Webasto som kommer fra en vraket bil i Tyskland at den skulle kunne fungere med ett kabelsett og litt koding?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle jo tro at om det er en originalmontert Webasto som kommer fra en vraket bil i Tyskland at den skulle kunne fungere med ett kabelsett og litt koding?

humm jo, men ikke sikker hvordan den oppfører seg mot fis og sånt og inn på can-bus systemet. men det er det sikkert noen som veit sikkert..

jeg sikter meg mer inn mot parkeringsvarmer funksjonen..

kcs tar 5000 kr bare for en oppgradering av software og en kabel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kcs tar 5000 kr bare for en oppgradering av software og en kabel..

Og VAG-com med norsk lisens koster vel ca. 3500,-.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke "bare" en kabel og oppgradering av software her..

I upgrade kitet følger ledningsnett, mottaker til fjernstyring, div. rele osv..

Du trenger også eget diagnose utstyr for og oppdatere software på webasto, Webasto ledningsnettet har eget diagnose stikk..

Ved komplett Webasto ettermontering følger alt du trenger med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke "bare" en kabel og oppgradering av software her..

I upgrade kitet følger ledningsnett, mottaker til fjernstyring, div. rele osv..

Du trenger også eget diagnose utstyr for og oppdatere software på webasto, Webasto ledningsnettet har eget diagnose stikk..

Ved komplett Webasto ettermontering følger alt du trenger med.

jupp og dette koster 10k komplett..

skaffer nå en annen løsning for halve prisen.. fjenstår bare litt mengde testing så er det klart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp og dette koster 10k komplett..

skaffer nå en annen løsning for halve prisen.. fjenstår bare litt mengde testing så er det klart..

Koster 5300kr i deler, + evt. arbeid..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster 5300kr i deler, + evt. arbeid..

når jeg snakket med disse caspary folkene var det bare for kablene og opgraderingen så kom styring i tillegg..

legger ved mail de sendte her:

Hei

Varmeren blir styrt med et w-bus signal i fra fjernkontroll eller digitalur.

Det finnes ikke oppgraderings sett med fjernkontroll dette må bestilles hver for seg

Oppgraderings sett koster kr.5350

Fjernkontroll T 91 koster kr. 3610

Fjernkontroll T 100 W-bus koster kr 4280

Alle prisene er eks. mva.

Mvh

Steinar Nelvik

Teknisk Support

Customers Service

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.