#1 Skrevet Januar 9, 2009 (endret) Hei og godkvell godtfolk! Som dere ser i topic så er det snakk om clutch bytte i en s4 c4 5 trins med jonus sin 4 pucka lamell. Fikk endeli opp kassa og det som hører med etter en del knot. Første gang jeg gjorde dette. Har fått dreid ned trykkplate og slipt strekkbolter, så alt skulle jo være gudd shit.. Men da jeg satte meg i for og kjøre var det en liten skrapelyd i det jeg tok løst, tenkte at dette sikkert var noe som gikk seg til, og det gjorde det. Men istede fikk jeg en ulyd når jeg holder clutchen inne og bilen er i fart. Høres ut som en slags skrape lyd(ikke lik den jeg hadde når jeg tok løs, tror jeg).. Er denne jeg bekymrer meg for. Clutchen tar fint når lyden er der, eller jeg tror den gjør det. Jeg tror det kan være tre ting. 1. Utløser lager som har gått til hell. 2. Ikke fått luftet clutch ordentlig. 3.Ikke fått slipt nok på strekkbolter. Noen folk med fornuftige meninger her, så fyr løs, begynner og bli litt smått lei nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2009 Hei og godkvell godtfolk! Som dere ser i topic så er det snakk om clutch bytte i en s4 c4 5 trins med jonus sin 4 pucka lamell. Fikk endeli opp kassa og det som hører med etter en del knot. Første gang jeg gjorde dette. Har fått dreid ned trykkplate og slipt strekkbolter, så alt skulle jo være gudd shit.. Men da jeg satte meg i for og kjøre var det en liten skrapelyd i det jeg tok løst, tenkte at dette sikkert var noe som gikk seg til, og det gjorde det. Men istede fikk jeg en ulyd når jeg holder clutchen inne og bilen er i fart. Høres ut som en slags skrape lyd(ikke lik den jeg hadde når jeg tok løs, tror jeg).. Er denne jeg bekymrer meg for. Clutchen tar fint når lyden er der, eller jeg tror den gjør det. Jeg tror det kan være tre ting. 1. Utløser lager som har gått til hell. 2. Ikke fått luftet clutch ordentlig. 3.Ikke fått slipt nok på strekkbolter. Noen folk med fornuftige meninger her, så fyr løs, begynner og bli litt smått lei nå bytta clutch på min A100 c4 nylig det kan høres ut som at utløserlageret ikke er helt på plass... og lufte clutchen er egentlig en grei sak, og det gjør sikkert ingenting om du gjør dette en gang til, helt til det nesten spruter ut bremsevæske av lufte ventilen..., jeg pumpet opp trykk og slapp ut sikkert 10 ganger for og være sikker.. det er den enkleste løsningen , men hvis lyden fortsatt er der, så tror jeg nok du må av med kassa igjen...?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2009 Er igrunn det jeg frykter, at kassa må ned. Men skal få en mekaniker til og høre på lyden idag. Greit med andre folks ører og meninger. Får se på det som trening og lærdom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2009 Er igrunn det jeg frykter, at kassa må ned.Men skal få en mekaniker til og høre på lyden idag. Greit med andre folks ører og meninger. Får se på det som trening og lærdom ja håper du slepper og ta ned kassa, for det tar jo litt tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 10, 2009 Alt tyder på utløserlager.. Men idag er det hvile/drikke dag. Så får jeg klokke meg selv imorgen og se om jeg får den ned og opp på rekortid, uten noen feil Får se på det som trening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2009 Alt tyder på utløserlager.. Men idag er det hvile/drikke dag. Så får jeg klokke meg selv imorgen og se om jeg får den ned og opp på rekortid, uten noen feil Får se på det som trening. siden du har nettopp gjort det, så vet du jo nøyaktig hvilket verktøy du skal og hva du skal skru, så da går det masse fortere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...