Anbefalte innlegg

heisann,

 

noen som har erfaring med å bruke 255/40 dekk på en A6 C4?

med 9x18" ET 35 felger. Er vel et45 org på disse?

Bygger litt ut, men bilen er ikke senket så bør jo gå?

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rund baut?

 

Uansett går ikke dette. Er flere ting som blir feil. For det første er rulleomkretsen feil. 255/40-18 er ca en tomme for stort på C4. 255/35-18 hadde vært mer riktig. Så til plassen: foran kommer det til å butte innover i fjærbein i tillegg til å stikke laaaaangt utenfor skjermene. Bak blir det også dårlig plass. Bildene under viser 9,5x19 ET35 m/245/35/19. Hjørnet på dekket på en felg med ET35 og 255 dekk vil være akkurat like langt ut som på bildet. bilen på bildet er riktignok senket og hjulet stikker ikke like langt ut på andre siden grunnet panhard staget.

 

attachment.php?attachmentid=63739&d=1178

 

attachment.php?attachmentid=63740&d=1178

 

Den nevnte komboen går helt sikkert på bak uten senka bil, men jeg ville uansett ha byttet dekk da dette er klovnedimensjon på A6. Min mening er at 18" også er i genseland hvor lekkert det går ann å bli på usenka C4. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for godt svar, kjørte med 235/40 på 18" ifjor. Fungerte egentlig bra nok.

Hadde noen 18x9 felger jeg hadde lyst å bruke. 235 vil ikke bli for mye strekk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekkvis blir det vel ca slik:

 

_DSC5886.jpg

 

235/40/18x9 foran og bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye:) Ser forsåvidt helt greit ut.

 

dette hadde jeg på a100

235/40

1ad5040a14e7e0b5ceb7e673f24790ad.jpg

 

dette hadde jeg på A6n

235/35 - 19

78b6aa307ba9ab9eff3605dbe9b4d605.jpg

 

ingen av bilene senket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rund baut?

 

Uansett går ikke dette. Er flere ting som blir feil. For det første er rulleomkretsen feil. 255/40-18 er ca en tomme for stort på C4. 255/35-18 hadde vært mer riktig. Så til plassen: foran kommer det til å butte innover i fjærbein i tillegg til å stikke laaaaangt utenfor skjermene. Bak blir det også dårlig plass. Bildene under viser 9,5x19 ET35 m/245/35/19. Hjørnet på dekket på en felg med ET35 og 255 dekk vil være akkurat like langt ut som på bildet. bilen på bildet er riktignok senket og hjulet stikker ikke like langt ut på andre siden grunnet panhard staget.

 

Den nevnte komboen går helt sikkert på bak uten senka bil, men jeg ville uansett ha byttet dekk da dette er klovnedimensjon på A6. Min mening er at 18" også er i genseland hvor lekkert det går ann å bli på usenka C4. :)

 

Ville satt mye smalere dekk på 9 toms felg, 225/40 ville jeg valgt. Da havner hjørnet på dekket mye lengre inn. Skal ikke uttale meg om hva som subber innover eller utover på A6 C4, men for meg høres ikke 9x18 ET35 så galt ut at det ikke kan funke med 225 dekk, forutsatt at det ikke butter innover så man må space seg ut og få enda mer problemer. Men hvis noen har testa og sier det butter, så gjør det vel det, men det høres rart ut ift orig.offset på 45 (?) som burde tilsi litt mer plass innover.

 

Utover det er det generelt ingen god ide å sette på max brede hjul på usenket bil fordi glippa i skjermene blir meget synlig og bilen kan se rar ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men det høres rart ut ift orig.offset på 45 (?) som burde tilsi litt mer plass innover.

 

Med 225/40-18 dekk og ET48 så tar dekket i endeleddet der det er innfestet på fjærbeinet. 235 er ganske nær maks dekkbredde foran med ET35. 205/55 originale 16" med ET45 går faktisk klar av endeleddet med overraskende liten margin. Usikker på hvor mye det er å gå på innover mot selve fjærbeinet (mtp felgbredden) men vil tro 9" kanskje kan gå med ET35. Om noen har fått på 18" Avuser (8x18 ET48) uten at felgen krasjet i fjærbeinet skal det også gå med 9x18 ET35. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.