#1 Skrevet Januar 10, 2009 Det piper og lyser " lavt oljetrykk" og etter anbefaling fra 3 Audiverksted så sier de skifte oljepumpe pga at bilen har gått på long-life service uten oljeskift i mellom. Spørsmål: Er det noen som har gjort dette og som kan si sånn ca hvor lang tid man bruker? og må man ned med travers? eller klarer man det på andre måter? Må innrømme jeg har tenkt en "spansk" nemelig å tappe av litt olje og ettrfylle diesel og kjøre motor på tomgang og deretter tappe av all olje og fylle 3 liter diesel og la bilen stå en uke for å se om det løsner på oljesilen. JA jeg vet dette ikke er bra, men skulle hatt fraktet bilen 50 mil hjem så jeg kune gjort rep der. Alle svar mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2009 Du taper jo ikke noe på å prøve med en god rens først, er du heldig å løsner koksen i sila å alt er gode greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2009 Travers løsnes i fremkant og brytes ned så langt det går, motor heises opp så langt det går. Da er det akkurat plass nok. Ville satt av ca 4 timer kanskje. Litt avhengig av hvor kjapp du er til å skru det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2009 Problemet med disse 1,8T motorene er at longlife olja kokser av en eller annen grunn. Tåler ikke varmen eller noe. Du kan sannsynligvis se en del koks i toppdekselet hvis du skrur av oljepåfyllingslokket å ser nedi. Det som vanligvis skjer er at en del koks samler seg i sila på oljepumpa, sånn at pumpa ikke får tilstrekkelig med olje. Du trenger sannsynligvis ikke skifte oljepumpe, bare rense sila. Ta en grundig motor flush med grundig rengjøring etterpå - helst i en 2gange for å vekk alt. Å styr vekk ifra longlife olje på på motoren din etterpå. Jeg hadde akkuratt samme problemet med min gammle golf gti 1.8T så snakker av egen erfaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2009 noe som og er ofte problemt kan være den kjedestrammeren på toppen av motoren.. byttet en del av disse pga "lavt oljetrykk" disse er en lett jobb å bytte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...