#1 Skrevet Januar 10, 2009 På mandagen på vei inn på jobben virket det som demperene plutselig sluttet å "virke"! Styringen blei upresis og var som jeg satt i en vannseng... Og det er ikke helt konge når jeg kjører i 110 på e-18... Men da jeg kom frem på jobben og tok "demper sjekken" så virket de helt fine. Var heller ikke noe problem når jeg kjørte hjem, heller ikke resten av uka... Kan dempere bare plutselig bli dårlige? Hadde den på naf test(tilstandsrapport) i august og da var de helt fine. Har vært ganske kaldt i det siste og da merker jeg at demperene blir stive å fæle med en gang jeg starter å kjøre. Noen som har en ide på hva som foregår her? Er det olja i demperene som er dårlig? Burde jeg bytte å kjøre på med gass dempere i steden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2009 (endret) På mandagen på vei inn på jobben virket det som demperene plutselig sluttet å "virke"!Styringen blei upresis og var som jeg satt i en vannseng... Og det er ikke helt konge når jeg kjører i 110 på e-18... Men da jeg kom frem på jobben og tok "demper sjekken" så virket de helt fine. Var heller ikke noe problem når jeg kjørte hjem, heller ikke resten av uka... Kan dempere bare plutselig bli dårlige? Hadde den på naf test(tilstandsrapport) i august og da var de helt fine. Har vært ganske kaldt i det siste og da merker jeg at demperene blir stive å fæle med en gang jeg starter å kjøre. Noen som har en ide på hva som foregår her? Er det olja i demperene som er dårlig? Burde jeg bytte å kjøre på med gass dempere i steden? Normalt skal ikkje oljedempere reagere spesielt på temperatur, veit du kor gamle dei er? Ha der blitt sett på jalladempere e det ikkje umulig at dei kan få litt lunefulle byger, da billigprodusenter er ikkje heilt nøygne på oljekvalitet i forhold til merkeprodusenter. Gass er seff å ambefale, men har du gode oljedempere funker det fint det og.. alt etter kva kjøyre egenskaper/komfort du er ute etter.. ha sjølv hatt billigmerke oljedempere so ha blitt heilt mongo etter kun eit års bruk.. Vist demperene e stive og fæle når du begynne kjøyre og det er kaldt er det nok eit tegn på at oljen ikkje er heilt go;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2009 Aner ikke hvor gamle de er.. Var bare så rart at de "sluttet å virke" for så virke helt bra igjen.. Var på en naf test i august og blei ikke nevnt at de begynner å bli dårlige... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...