#1 Skrevet Januar 10, 2009 Har fått tak i en AEL motor til min kjære 100 2,5tdi 1992 mod. Problemet er at denne har en startsperre som slår inn (motoren er ikke tatt ut av den andre bilen ennå). Er det mulig å fjerne den helt? Har jo ikke startsperre på 92 modellen min. Er takknemlig for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2009 Det du eventuelt kan gjøre er å ta kontakt med f.eks Mihnea på MRC tuning .. http://www.mrctuning.com Har du en god grunn for det programerer har bort startsperren. (god grunn vil si at han føler seg sikker på at du ikke skal ha fyr på en stjålet bil f.eks ) Finnes sikkert drøssetalls andre som gjør det også, men vet nå for sikkert at han kan gjøre det for deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2009 Det du eventuelt kan gjøre er å ta kontakt med f.eks Mihnea på MRC tuning .. http://www.mrctuning.comHar du en god grunn for det programerer har bort startsperren. (god grunn vil si at han føler seg sikker på at du ikke skal ha fyr på en stjålet bil f.eks ) Finnes sikkert drøssetalls andre som gjør det også, men vet nå for sikkert at han kan gjøre det for deg Takker for forslaget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 10, 2009 (endret) Noen andre som vet hvordan dette fungerer og har forslag på løsning? Motoren er ca 96 mod, bilen 89. Har funnet boksen med elektronikk som sitter mellom tenningslås og "hjernen" ,og en ledning derifra som ikke er tilkoplet noe. Den ender opp under rattet og er grønn med rød stripe. Anyone??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2009 På denne generasjon startsperre er en immo emulator det som funker best og er desidert enklest. Min erfaring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2009 Denne startsperren kutter rett og slett tenningstrømmen til dieselpumpa. Kort forklart skal pumpa ha strøm når tenninga står på. Resten klarer de fleste å resonere frem til selv.... om ikke send meg en PM, gidder ikke legge ut detaljert forklaring av dette på nett jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2009 På denne generasjon startsperre er en immo emulator det som funker best og er desidert enklest. Min erfaring. Hva er en immo emulator????????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...