S6 starter og går i ca 1sek før den stopper

Anbefalte innlegg

Har ryki på et problem med s6'n min..

Den starter og går i ca 1sek før den stopper, misstenkter at det er startsperra som slår inn og stopper motoren..

Noen som har noen gode råd for hvorfor dette skjer?

Skjedde jo også på det best tenkelige stedet!

Sigdal... 3timers kjøring hjemmefra :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke rå, men løsing.. vet ikke om det er vintertreff på sigdal nå. Mulig men noen tuning fimaer tilstede..? vist du chipper bilen så forsvinner sperra...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke rå, men løsing.. vet ikke om det er vintertreff på sigdal nå. Mulig men noen tuning fimaer tilstede..? vist du chipper bilen så forsvinner sperra...:)

snakket med Autopower og dem hadde ikke utstyr til å hjelpe meg desverre..

Kommet meg hjem nå, fikk skyss med en som skulle samme veien, bilen blir kjørt av naff til Vag i hønefoss i morgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett tråd om dette, mulig du finner om du søker.

Ofte brudd i ledning ved startsperrespolen rundt tenningslåsen, kan loddes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett tråd om dette, mulig du finner om du søker.

Ofte brudd i ledning ved startsperrespolen rundt tenningslåsen, kan loddes.

så dette er noe man ser hvis man tar ut tenningslåsen altså?

men er det slik at startsperra blir borte hvis jeg monterer mtm303 chipper?

da er jo det muligens billigste måten å gjøre det på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er det slik at startsperra blir borte hvis jeg monterer mtm303 chipper?

da er jo det muligens billigste måten å gjøre det på

Jo, startsperren forsvinner om bilen chippes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit du om turbotrykkrørene er tette!!! Viss trykket slipper ut og det ikkje kommer inn til manifolden stopper motoren!!!!! (sikkerhetsgrunner)!!

Mvh Peter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal i teorien gå å bare tjuvkoble bensinpumpa,men er ikke sikker på om dysene kuttes ut om startsperra slår seg på eller ikke...er vel ikke alle bilene som startsaperra blir borte på om den chippes..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger vel litt i hvilken chip du har.. men jeg chippa min s6 -95 maskin med en mtm 303 kopi... sperra var gone!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har tilgang på Vag-com så kan du slette startsperren. Enkelt og greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, da var bilen berget av naf!!!

Han ringte og sa at nå er bilen levert på møller på hønefoss, fikk også start på den her.. supert tenkte jeg da kan brodern ta med seg den på tur hjem fra sigdal i dag.

Så ringer bror min meg. Grill på bilen er knust, panseret er skyvi over til venstre, riper i frontfanger, bensinlampa lyser og et snittforbruk på 2,5liter på mila!!!

Alt av kjørekomputer med nullet i sigdal ettersom jeg tok av batteri for å prøve å se om den starta etter å ha stått uten strøm en stund.

Så ringte han som berga bilen oppover og han tviholder på det at bilen var helt fin når han parkerte den i hønefoss og at det må ha vært noen som har kjørt på bilen der, lå ikke igjen noe deler etter grillen på bakken der bilen sto, sitter bare igjen noe rester der den satt..

Så med tanke på det vannvittige forbruket, at reservelampa lyste og at bilen er skadet misstenker jeg det at han som kjørte den oppover har vært ute å lekt seg med bilen og at det ikke har gått bra: mad :

Så blir leveren klage til naf og annmeldelse for tyveri til politiet i morgen så får jeg håpe at jeg får dekt skadene som ble på bilen! så det som allerede var en dårlig helg ble plutselig enda dårligere: dum :

Det er heller ingen grunn til at bilen skulle startes opp!! bestilte bergning jeg, fordi bilen ikke går!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, det der hørtes leit ut! Blir forbanna når jeg leser slikt. Kan fanken ikke stole på noen lenger jo!

Må håpe du får dekket skader. Skulle jo bare mangle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, det der hørtes leit ut! Blir forbanna når jeg leser slikt. Kan fanken ikke stole på noen lenger jo!

Må håpe du får dekket skader. Skulle jo bare mangle.

Forbanna jah!!

Når man leverer en strøken bil som skal berges på plan til hønefoss pga at den ikke starter er det da faen ikke slik at sjaføren skal herje en runde med bilen og ødelegge noe for så å nekte for at noe sånt skal ha skjedd!!! merker det koker inne i meg når jeg skriver her: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette går faen ikke ann nei! Stå på din rett Christian og få dekket hver eneste krone og øre etter det som er blitt av skade og hold oss oppdatert i hva som skjer i denne tråden...

Hørtes ikke bra ut: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

detta blir dyrt for naf!..men samtidig så blir det en åpen stilling som kranbilsjåfør...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satan i helv... det hakke jeg godtatt ass!! Sånne idioter skulle vært gjellt med ei rusten spiseskje... Sjåføren så vel sitt snitt til å herje litt uforstyrret før han skulle sette den på plass....

Du merka ikke noe på om sjåføren virka mer nervøs enn ellers normalt når du snakka med han da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satan i helv... det hakke jeg godtatt ass!! Sånne idioter skulle vært gjellt med ei rusten spiseskje... Sjåføren så vel sitt snitt til å herje litt uforstyrret før han skulle sette den på plass....

Du merka ikke noe på om sjåføren virka mer nervøs enn ellers normalt når du snakka med han da??

snakka bare med han i tlf. hadde 8ubesvarte annrop på tlf min plutselig ringte jeg oppigjen var det sjaføren som sa at han hadde parkert bilen på hønefoss og at han tilfeldigvis hadde prøvd å starte den der og da hadde den gått.

så han hadde lagt nøkkelen på eksospotten så kunne jeg komme og hente den og kjøre den hjem.

Var heller aldri planlagt at han skulle legge nøkkelen der. den skulle han putte i sprekken i veggen slik at den lå innelåst på verkstedet, men det er jo ikke akkurat så ille

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... 8 ubesvarte virker om en som har hatt litt nerver spør du meg?!....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"må ha vært noen som har funnet nøkkelen og kjørt en runde med den" blir vel ratt historien da..

Utrolig trist å høre.. Lykke til!

Forbanna pakk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig surt, håper dette ordner seg på beste måte!

Så bilen ble henta på lørdag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes kjiipt ut.. Frykter for at alle disse bilene blir "testet" litt når dem er på verksted altså.. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig surt, håper dette ordner seg på beste måte!

Så bilen ble henta på lørdag...

Henta på Lørdag?

Ble ikke henta før på søndag sa han fra naf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.