Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i går med Passaten( 3B ), hvor jeg da la merke til at det pep "en eller annen plass".

Fant fort ut at det var bremsen venstre foran som hang og ble glod varm: mad :

Kalipperen som har hengt seg eller?

 

Hva kan dette komme av? Noen tips og triks til hva eller hvordan jeg kan fikse dette?

Setter pris på alle innskudd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert enklest å bare bytte kalipper, evt skive og kloss i samme slengen hvis den har kjørt seg veldig varm... Er nok det greieste å gjøre tipper jeg!

 

Har hatt samme problem selv, men da var det ene kalipper'n bak som hang, bytta den ut så ble det bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde meg også (På A4n)

 

Det kan være flere ting;

-Kaliperen har hengt seg. Gummibelgen utenpå glidebolten har en tendens til å henge, og det kommer bremsestøv og annen drit inni der.

Fåes rep.sett til 100,- pr. side (Inneholder nye glidebolter og gummibelg til å ha utenpå.)

 

MEN, har bremsene gått varme så er det fare for at klossene er sprø, og at bremseskiven har slått seg/fått kast.

Så klosser kan være lurt å skifte om du har varmkjørt de en stund.

 

Jeg prøvde det jeg skrev over, men fortsatt tok den innpå.

Jeg målte da forskjellen inn til hjullageret på begge sider, og det ene hadde flyttet seg noen millimeter, slik at kaliperen tok innpå skiven. Det fant jeg jo ut etter jeg byttet skiver og klosser foran, og overhalte kaliperen.

 

Så det endte med nye klosser og skiver, overhalte kalipere, og nytt hjullager for min del :P

 

Ble kanskje litt uryddig, men du forstår vel x]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar gutter!

 

Hmmm crap, da må jeg mest sannsynlig skifte kalipper altså?: mad :

Får ta meg en tur ut i garasjen idag og se hvor landet ligger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er kalipteret i seg selv som henger bruker jeg å demontere det å pusse reint stempelet og inni kalipteret før jeg setter det sammen igjen (og smører på monteringspasta).

Dette er riktignok en jobb som ikke lenger blir utført på bilverkstedene rundtonkring vil jeg tro, men på mine egne biler gjør jeg alltid dette for å spare noen kroner..: rolleyes (seinest i går faktisk)

 

Gliderne er også helt vanlig at de henger.. disse bruker jeg å demontere å pusse reint før jeg smører de me en silikongrease (meiner på det var det) bruker vanlig grease dersom jeg ikke har noe anna...

 

Det kan faktisk også være klossene som henger fast.. under montering av disse er det viktig å pusse vekk gammal rust og smøre på ett eller anna remedium for å hindre at de setter seg. det beste er en aluminiumspasta(korroderer ikke) eventuelt kan kobberpasta brukes

 

Det er som nevnt lenger oppe her viktig å finne ut om skive/klosser har tatt skade av det, sprø klosser er farlige!!

 

mvh Sigve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.