Anbefalte innlegg

Har fått et problem med ladingen. Når bilen er kald og jeg starter den lader den hele tiden, men når den blir varm er den slik at ladingen kutter når turtallet kommer under ca. 1500 rpm. Dette ser jeg både på voltmeteret i bilen og på lysstyrken i instrumenter/hovedlys samt hører det på viften..

 

Ladespenningen ligger på litt over 14 volt til vanlig, men når den kutter synker voltmeteret ned til under 12 og det er bare vanlig batterispenning. Dette vil jo f.eks. tappe batteriet hvis man lar bilen gå på tomgang en stund.

 

Det kommer og går litt iblant. Hvis jeg gir litt gass kommer ladingen tilbake igjen, men den kutter med en gang turtallet synker.

 

Det er en 110A Bosch-dynamo på bilen, laderegulator/børster er helt nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du nettopp byttet noe?

F.eks. dynamo eller ladelampe?

 

Syptomet du beskriver er helt typisk for liten effekt på ladelampen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oooppsss....nå så jeg det med tempen også...

 

Må du opp på driftstemp på motor før dette skjer eller er kommer det tidligere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste! : Sjekk dynamoreima di ;)

 

Min var også slik som dette, ladet greit når den var kald, men ikke når bilen ble varm. Det med temperaturen tipper jeg har litt med at vifter + div blir startet for å kjøle motoren og trekker mer strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.