#1 Skrevet November 17, 2004 Har en 10v 200turbo motor i min audi 85 mod 90,og lurer på om det er mulighet for å bruke innsugsmanifold til en vanlig suge 2.2 liter.?Grunnet det er at det er jævlig trangt om plassen der nede.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2004 Har sett mange som har foretatt en slik instalasjon. Det er ingen prob. å gjøre det, men om effekten er den samme er jeg usikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2004 Får jeg mindre effekt da eller?Ser ut som innsuge til vanlig 5er er mindre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2004 Det er viktig at alle 5 sylindre får den samme luftmengden, jo høyere effektuttaket skal være jo viktigere er dette... Får en sylinder mer luft en en annen vil den gå magert... alternativet er å kjøre på en litt fet blanding, slik att alle sylindre får nok. NA innsug er ikke laget med noe spesielt design med tanke på dette ofte da det skal relativt mye til at fordeling mellom sylindrene blir ulikt, og effektuttaket er som som kjent mye lavere på NA motorer. Enkelt forklart bør gasspjeldet stå plassert midt på og plenumkammer bør smalne litt ut mot de ytterste sylindrene. På G60 er forresten innsuget likt som på 8v gti, og da gti innsuget ble konstruert i 77 var det nok ikke utformet med tanke på overladning.... Men med moderate effektuttak og justering som ikke er på bristepunktet vil det gå fint med ett NA innsug. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...