S4 2.2t spørsmål topp (bilde av kam)

Anbefalte innlegg

Hei

Nettopp byttet den oljepåfyllinstroppen på motoren, kjørte 4 mil og da jeg kom hjem hørte jeg en rasle\knase lyd fra toppen.. Oppdaget da at denne troppen jeg har fått ikke har tettet rundt der og har trukket falskluft hele turen.. Nesten som og kjøre uten: faint :

Er det mulig at toppen er skadet pga at troppen oppå ikke har tettet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du altså!

Jeg mener å ha hørt at 20V motorene skal klare seg uten tropp? Har det sprutet ut mye olje eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, får til det meste!

Joda, den skal vist gå som normalt... Men bare lurte på om det kan skjedd noe med smøringen osv siden jeg har kjørt noen mil? Har ikke kommet noe særlig med olje ut nei (heldigvis).. Så lurer fælt på hva som har skjedd hær.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, får til det meste!

Joda, den skal vist gå som normalt... Men bare lurte på om det kan skjedd noe med smøringen osv siden jeg har kjørt noen mil? Har ikke kommet noe særlig med olje ut nei (heldigvis).. Så lurer fælt på hva som har skjedd hær.. :(

Vet du at det HAR skjedd noe i det hele tatt? Hvilken rasling snakker du om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig slitasje?

DSC05785.jpg

DSC05787.jpg

DSC05789.jpg

Men toppen der på kammen er uten riper.

DSC05790.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det er små riper gjør jo ingen verdens ting, når kammen er slitt er det vel hele godset som er slitt ned som gjør at den løfter/presser kortere.

Jeg syns ikke det der er unormalt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig oljepåfyllingstroppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det siste nye innen Heimevernet. Det er en egen tropp, som kun har til oppgave å fylle olje på ting!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det siste nye innen Heimevernet. Det er en egen tropp, som kun har til oppgave å fylle olje på ting!

Akkurat noe sånt jeg tenkte, lest her inne og aldri sett andre prate om denne oljetroppen

Edit: Kanskje det er toppen? hehe, skriveleif, var ikke helt med der:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er kanskje ikke noe uvanlig slitasje nei.. Alt så egentlig pent ut eller! Men er noen skranglelyder oppider ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er egentlig oljepåfyllingstroppen?

Lite HV tropp dette :)

Hvordan får du fyllt olje på din motor da? Har ikke du en tropp på toppen av motoren? ;) eller fyller du der peilepinnen står ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldeles ingen tropp der nei! Det finnes mange navn på det, for eksempel; propp, lokk, topp, men en TROPP? Neeeei!

Men fra spøk til revolver... Det er ikke kjedet mellom kammene dine det rasler i da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldeles ingen tropp der nei! Det finnes mange navn på det, for eksempel; propp, lokk, topp, men en TROPP? Neeeei!

Men fra spøk til revolver... Det er ikke kjedet mellom kammene dine det rasler i da??

Da har du fått et nytt ord i din samling av spesielle ord:D

Tilbake til revolver:

Satser på at det er bare lyder i hodet ditt denne gangen også Mads!;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du fått et nytt ord i din samling av spesielle ord:D

Tilbake til revolver:

Satser på at det er bare lyder i hodet ditt denne gangen også Mads!;)

Ja.. Det er forskjellig man skal plages med :) Men denne gangen var det bilen.. propp\tropp ? samme greia.

Neee, usikker på om det er hodet mitt, men er noen lyder der.. Prøvde gammelt triks med skruvhjern og lytte..

Når det jelder kjedet, så kjenters det ganske toight og fint.. Er usikker på hvor stram den skal være da? kunne bevege bittelitt opp og ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. Det er forskjellig man skal plages med :) Men denne gangen var det bilen.. propp\tropp ? samme greia.

Neee, usikker på om det er hodet mitt, men er noen lyder der.. Prøvde gammelt triks med skruvhjern og lytte..

Når det jelder kjedet, så kjenters det ganske toight og fint.. Er usikker på hvor stram den skal være da? kunne bevege bittelitt opp og ned.

Litt bevegelse skal det nok være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.