tomgangsproblemer/stopp på Audi S6 C4, kan det være lmm, tomgangsmotor eller noe?

Anbefalte innlegg

Bilen fusker ikke overhodet ved pådrag.Går ganske godt faktisk..Og hvis det er en lekkasje,skulle ikek bilen oppført seg sånn hele tiden da??

En annen ting som er rart,er at når jeg er ute å kjører og tomgangen enten gjør at bilen stopper eller at den blir skikkelige jagete,så kan jeg bare starte og stoppe bilen og vips så er tomgangen bra med en eneste gang.

Pluggene er byttet for ca 14 dgr siden..Bensinfilter er byttet for 2-3 mnd siden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reagerer ikke på om det tørt/fuktig ute?

Fikk du riktige plugger?

Holder en finger på LMM eller lekasje jeg.

Har du kjørt diagnose?

Du kan ha en lekasje og bilen vil fremdeles dra ved ladetrykk, men litt dårligere og da gjerne med litt mørk eksos.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får mer vakuum opp i turtall, så det er ikke unormalt. I fjor vinter røk den relativt tykke vakuumslangen fra filterboksen til injection rett av, da gikk ikke bilen på tomgang når den var varm, men gikk ok på turtall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd og koble fra (elektrisk) tomgangsregulatoren da?.. da merker du jo om den er med eller ikke.. :P koster jo max 1600kr og den, vis man ser utenfor norge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reagerer ikke på om det tørt/fuktig ute?

Fikk du riktige plugger?

Holder en finger på LMM eller lekasje jeg.

Har du kjørt diagnose?

Du kan ha en lekasje og bilen vil fremdeles dra ved ladetrykk, men litt dårligere og da gjerne med litt mørk eksos.

Jeg har ikke kjørt diagnose på den nei....Om den er anderledes på tørt eller vått føre er jeg usikker på..

Mener den er sånn uansett hver men lenge siden jeg har kjørt i godvær for å si det sånn:p

Jeg har ikke testet å ta ut kontakten på tomgangsregulator så det kan jeg jo prøve men jeg har renset den ihvertfall til krampa tok meg og jeg har renset kontakten til den..

Ny tomgangsmotor kosta på norli auto 3800 og noe tror jeg det var: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.