Hvilken dekkdimensjon på 7x13 Allycat?

Anbefalte innlegg

Har et sett med 7x13 Allycat, som jeg vurderer å ha på min Golf 1. Bilen har TA-Technix justerbart understell. Hjulbuene er ikke gjort noe med.

 

Hvilken dekkdimensjon kan jeg gå for på disse felgene, som er kurant å få tak i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/45-13 Dunlop SP Sport 9000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe svar.

 

Blir det ikke veeeldig lavt med 175/70-13?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe svar.

 

Blir det ikke veeeldig lavt med 175/70-13?

 

Etter en kjapp sjekk HER, så viser dette at 175/50-13 er høyere (dekkside) enn 215/40 og omtrent likt som 195/45.

 

Kommer jo ann på om du vil ha litt strekk? En annen ting er reell dekk-bredde. Dette varierer mye fra merke til merke.

 

EDIT; Forslaget til Frode G er også et godt forslag. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette bildet stemmer (og jeg leser riktig på siden av dekket), så skal 175/50-13 se omtrent slik ut på 7x13 Allycat:

 

704.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en kjapp sjekk HER, så viser dette at 175/50-13 er høyere (dekkside) enn 215/40 og omtrent likt som 195/45.

 

Kommer jo ann på om du vil ha litt strekk? En annen ting er reell dekk-bredde. Dette varierer mye fra merke til merke.

 

EDIT; Forslaget til Frode G er også et godt forslag. ;)

 

Mente selvfølgelig 50-profil, og ikke 70 som jeg skreiv. Har liten erfaring med disse dimensjonene her, men da virker det som om 175/50-13 er greit å gå for. Bra pris hos Dekkskift var det også.

 

Hvis dette bildet stemmer (og jeg leser riktig på siden av dekket), så skal 175/50-13 se omtrent slik ut på 7x13 Allycat:

 

Kan felgen på bildet være 7"? Er den ikke mye breiere enn de jeg har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente selvfølgelig 50-profil, og ikke 70 som jeg skreiv. Har liten erfaring med disse dimensjonene her, men da virker det som om 175/50-13 er greit å gå for. Bra pris hos Dekkskift var det også.

 

 

 

Kan felgen på bildet være 7"? Er den ikke mye breiere enn de jeg har?

 

Tipper at innpresset er lavere enn på dine felger, så det er bare feitere kant.

 

Til sammenligning; 7x13 Minilites-replikaer, tilsynelatende også med 175/50-13 (skyt meg hvis profilen ser klin feil ut):

slight7x13.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Her så kan du se hvordan forskjellige dekk dimmensjoner og typer ser ut på div felgbredder.

 

Første kolonne med tall er da antall tommer bred felg, så bredde, profil og antall tommer.

 

Knock your self out :)

 

Her finner du forøvrig også billige dekk i den aktuelle dimmensjon (175/50/13) Noe jeg også ville valgt på en 7 x 13 felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Har allycat i 7" liggende jeg også og vært usikker på hva slags dekkdim jeg skal velge.

175/50 er jo pent, men bilen må jo senkes mye hvis det ska se fint ut. Jeg tror jeg kommer til å gå for et annet alternativ kansje 185/60, ikke så pent kansje men er mye dårlige veier og fartsdumper der e bruke bilen .

 

Slenger ved noen bilder :

Medlemsbil , Rune Stangvik sin med 175/50 på 7" allycat felger

attachment.php?attachmentid=92612&d=1208

Annet sett men samme dim

attachment.php?attachmentid=109162&d=122

 

Og sist et bilde av en 7" brei 13"s felg som vistnok skal ha 185/60 på seg.

d6053343.jpg

Dette bildet kommer fra en tråd hvor de faktisk diskutere dekk dim til 7" (og 8") felg i 13", ta en titt :)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3687929&postid=45932235

 

De sistnevnte dekkene har de på interdekk til 415 kr pr.stk

 

mvh

Vemund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.