#1 Skrevet November 17, 2004 På tide å bytte motor olje på Scirocco'n. Hva anbefaler dere å bruke på en 1983 Scirocco med 1.6L 110hk motor og K-Jet? Syntetisk? Halv syntetisk? Organisk? Hvilken viskositet? Anbefalt merke? Vil ha det beste til go bilen. Men har hørt at man kanskje bør være litt forsiktig med syntetisk på en gammel motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2004 Denne tråden forteller en del om oljetyper, viskositet osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2004 Eeh....... Fortsetter med 10-40 fra statoil jeg tror jeg....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2004 Det kan du bare gjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2004 Det går nok bra Ellers har eg masse positivt å seie om Esso Ultron 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2004 Opprinnelig postet av Fred Dworacek Eeh....... Fortsetter med 10-40 fra statoil jeg tror jeg....... Snakk om mineralolja? Uansett motortype så ville jeg gått for fullsyntetisk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen Snakk om mineralolja? Uansett motortype så ville jeg gått for fullsyntetisk! Også på gamle motorer med mye "slark"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 18, 2004 Av alt i verden: IKKE BRUK STATOIL OLJE!!!!! Den har fått elendig resultat i alle tester.......... Bare gamle Forder som fortjener sånn olje.......... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 18, 2004 Så da er jeg tilbake ved utgangs spørsmålet, hvilken olje bør jeg bruke på min gamle Scirocco? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 18, 2004 Eg ville brukt valvoline sin helsyntetiske, eller castrol sin. Disse er gode oljer for å ungå "luft" på ventilløfterene, som lager tikkingen som er velkjent.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Fred Dworacek Også på gamle motorer med mye "slark"? Du får oljer med forskjellige tykkelser, men 10-40w er vel helt greit. Du får også oljer for "gamle" biler/motorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 18, 2004 Jeg bruker Castrol GTX 5-40w på min, etter jeg bytta så har tikkinga slutta helt. Hender jeg hører det i et par sekunder når jeg starter med kald motor. Ellers kjempefornøyd. Edit. Dette er helsyntetisk olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund Jeg bruker Castrol GTX 5-40w på min, etter jeg bytta så har tikkinga slutta helt. Hender jeg hører det i et par sekunder når jeg starter med kald motor. Ellers kjempefornøyd. Edit. Dette er helsyntetisk olje. Jeg skal putte på denne når det er dags for oljeskift, regner det blir i jula 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 18, 2004 valvoline 100 000 km + 0-40 (olje fullsyntetisk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund Jeg bruker Castrol GTX 5-40w på min, etter jeg bytta så har tikkinga slutta helt. Hender jeg hører det i et par sekunder når jeg starter med kald motor. Ellers kjempefornøyd. Edit. Dette er helsyntetisk olje. Endelig et konkret tips. Takker! Er dette hylle vare på en eller annen bensin stasjon eller er dette av så edel vare at den bare finne på vinmonopol lignende steder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 21, 2004 Det er ingenting som funker bedre enn castrol full syntetisk. Du vil over sikt merke at motoren går roligere, og at eventuell tikking forsvinner sakte men sikkert. Dette er en olje som takler VW/Audis ventilsystem ekstremt bra. Jævlig dyr (over 100kr litern) og jævlig godt. Punktum ! Viskositet anbefales fra verkstedet... Fås på nermeste seriøse verksted (ikke forhandlerverksted som ofte må selge spesielle typer). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 21, 2004 Eller på Mekonomen Drammen hvor vi får rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...