#1 Skrevet Januar 12, 2009 (endret) Funderar lite... jag åker just nu runt i en Golf 2.0 4-motion-01, som är longlife servad.. bilen har idag gått ca 10800mil och jag kör mest eller enbart korta och små sträckor och kanske maximalt 5-600mil om året och longlife har serviceintervall på 3000mil så jag skall serva bilen var 6.e år eller något: rolleyes (jag vet dock att körsättet/körsträckor också avgör serviceintervallen) så det lär aldrig bli 3000mils intervall men ändå... Är det möjligt att "bara" byta till vanlig olja nästa gång? eller är det sämre/skadligt att göra det? utgår ifrån att longlife oljan renar motorn sämre än vanlig olja och det är just därför det blir longlife.. Så det kanske lossnar en massa smuts/skit inne i motorn om jag byter olja och det blir haveri eller??? Någon som har samma funderingar och eller som kan svara?! Tackar för svar på förhand! Mvh Lars-O. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2009 Det som er anbefalt er å ta en skikkelig motorflush og deretter fylle på normal-olje. Om du i tillegg koder om bilen til vanlig service er du i mål:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2009 Tackar för svar, då vet jag vad som måste göras.... Inga flera fakta eller åsikter ifrån någon?? Mvh Lars-O. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...