Longlife servad Golf, byta till vanlig service?!

Anbefalte innlegg

Funderar lite... jag åker just nu runt i en Golf 2.0 4-motion-01, som är longlife servad.. bilen har idag gått ca 10800mil och jag kör mest eller enbart korta och små sträckor och kanske maximalt 5-600mil om året och longlife har serviceintervall på 3000mil så jag skall serva bilen var 6.e år eller något: rolleyes (jag vet dock att körsättet/körsträckor också avgör serviceintervallen) så det lär aldrig bli 3000mils intervall men ändå...

Är det möjligt att "bara" byta till vanlig olja nästa gång? eller är det sämre/skadligt att göra det?

utgår ifrån att longlife oljan renar motorn sämre än vanlig olja och det är just därför det blir longlife..

Så det kanske lossnar en massa smuts/skit inne i motorn om jag byter olja och det blir haveri eller???

Någon som har samma funderingar och eller som kan svara?!

Tackar för svar på förhand!

Mvh Lars-O.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er anbefalt er å ta en skikkelig motorflush og deretter fylle på normal-olje. Om du i tillegg koder om bilen til vanlig service er du i mål:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tackar för svar, då vet jag vad som måste göras....

Inga flera fakta eller åsikter ifrån någon??

Mvh Lars-O.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.